سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش نظارت بر دفاتر فروش سیم‌‌کارت در فارس

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فارس از افزایش نظارت بر دفاتر و نمایندگی‌های فروش سیم‌کارت در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرداد سهرابی، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فارس گفت: با توجه به اینکه سیم‌کارت‌ها از سوی نمایندگی‌ها، دفاتر فروش و یا دفاتر پیش‌خوان فعال می‌شوند برای جلوگیری از تخلفات در این زمینه، نظارت بر این مراکز شدت می‌یابد.

چندی پیش از سوی فرماندهی انتظامی فارس اعلام شده بود که بیش از ۵ هزار سیم کارت فعال بدون هویت در استان کشف و ضبط شده و متهم اصلی فروش و توزیع این سیم‌کارت‌ها توسط کارآگاهان پلیس فتای فارس دستگیر شد.

ندا رحیمی کازرونی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فارس افزود: همان گونه که تکنولوژی در حال گسترش است حجم تخلفات در بستر فناوری اطلاعات نیز در حال افزایش است و با اقدامات نظارتی می‌توان از بروز این گونه مشکلات جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه سامانه برخطی برای احراز هویت سیم‌کارت‌ها ایجاد شده است، گفت : هر شخصی با مراجعه به سامانه اینترنتی mobilecount.cra.i می‌تواند از تعداد سیم‌کارت‌های ثبت‌شده به نام خود اطلاع یابد و اگر مغایرتی وجود داشته باشد سیم‌کارت را غیرفعال کند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فارس گفت: سامانه موبایل کانت در همین راستا ایجاد شده است و کاربران می‌توانند با مراجعه به این تارنما سیم‌کارت‌هایی که به نامشان ثبت شده را ملاحظه کنند علاوه بر این مشترکان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به سرشماره ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ یا ۳۰۰۰۱۵۰ از تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام خود آگاه شوند.

مهرداد سهرابی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس گفت: با توجه به اینکه اپراتور‌ها موظف به خارج کردن سیم‌کارت‌های بدون هویت از چرخه خدمات‌رسانی هستند آنگونه که اپراتور‌ها گزارش داده‌اند در استان فارس این موضوع به صفر رسیده است.
انتهای پیام/ر

نظارت بر دفاتر فروش سیم‌‌کارت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.