مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: طرح شناسه دار کردن (رجیستری) گوشی‌های تلفن همراه موجب کنترل قاچاق و حمایت از تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرداد سهرابی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: طرح شناسه دار کردن گوشی تلفن همراه هنوز به مرحله اجرای کامل نرسیده و گوشی‌های قاچاق در دست مردم همچنان خدمات می‌گیرند، اما بهتر است در خرید گوشی به اصالت آن توجه بیشتری شود.

وی افزود: پس از اجرای کامل این طرح استفاده از گوشی‌های قاچاق در داخل کشور به کلی غیرممکن می‌شود و وزارت ارتباطات مجری عملیاتی شدن طرح شناسه دار کردن گوشی‌های تلفن همراه در کشور (رجیستری) است.

سهرابی ادامه داد: فاز نخست این طرح با پایش کل شبکه اپراتور‌های موبایل با هدف ثبت و مانیتورینگ آخرین شناسه‌های ترکیبی گوشی و سیم کارت که در شبکه ثبت می‌شود، انجام می‌گیرد.

مدیرکل ارتباطات فارس در بخش دیگری از سخنانش استان فارس را استان پیشرو در ارائه خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور دانست و گفت: ما هم در زمینه نرم افزاری و ارائه برنامه و اپلیکشن و هم در زمینه سخت افزاری و زیرساخت جایگاه مناسبی در کشور داریم، جایگاه استان فارس بر اساس محاسبه شاخص‌های رشد در پایان سال ۹۵ به جایگاه هفتم کشور رسیده که نسبت به سال قبل از آن دو پله افزایش داشته است.
انتهای پیام/ر

فارس پیشرو در ارائه خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار