سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قانبیلی مطرح کرد؛

همه روستا‌های استان تهران فاقد حریم هستند

نماینده شهرستان پردیس در شورای استان تهران گفت: استان تهران تنها استانی است که روستا‌های آن فاقد حریم هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد قانبیلی نماینده شهرستان پردیس در شورای استان تهران در جلسه شورای استان تهران که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تعیین حریم برای روستا‌های استان تهران با توجه به جمعیت ساکن در این مناطق از ضروریاتی است که تاکنون مغفول مانده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از عدم تعیین حریم در این مناطق گفت: مردم در روستا‌های استان تهران برای انجام امور اداری و ساخت و ساز در این مناطق دچار سردرگمی و بلاتکلیفی هستند.

قانبیلی با اشاره به تداخل حریم شهر تهران با برخی از روستا‌های اطراف گفت: بر اساس قانون باید بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد درآمد‌های حریم شهر تهران در همان منطقه هزینه شود که این اتفاق نمی‌افتد و درآمد‌های ناشی از حریم در محدوده شهر تهران هزینه می‌شود.

نماینده شهرستان پردیس در شورای استان تهران با اشاره به دخالت شهرداری‌های مناطق مختلف تهران در امور روستا‌هایی که در حریم قرار دارند، گفت: علاوه بر این 2 تا 3 روستای شهرستان پردیس با شهرستان دماوند مشکل مرزی دارند که این محدوده بالغ بر ۲۰۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در زمان تشکیل شهرستان پردیس بخش مرکزی در آن دیده نشده است، گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته امید است که مرکز شهرستان پردیس نیز مشخص و ابلاغ شود.

قانبیلی به موضوع احتمال تبدیل شهرستان بومهن به دو بخش مجزا اشاره کرد و گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح مشکلات عدیده‌ای برای مردم منطقه به وجود خواهد آمد.

نماینده شهرستان پردیس در شورای استان تهران همچنین با اشاره به نقش تاریخی شهرستان جاجرود در مجاورت تهران اشاره کرد و گفت: با وجود همه ظرفیت‌ها متاسفانه جاجرود هنوز به شهر تبدیل نشده است و این موضوع با تاخیر‌های پی در پی مواجه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.