سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در استان اصفهان 800 مهدکودک تحت نظر بهزیستی‌اند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت:هم اکنون در استان اصفهان 800 مهدکودک تحت نظر بهزیستی‌اند که 150 مهدکودک در روستا هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

مجتبی ناجی گفت: معاونت اجتماعی بهزیستی بر زنان و کودکان و افراد آسیب‌دیده تمرکز دارد.
وی افزود: هم اکنون در استان اصفهان 800 مهدکودک تحت نظر بهزیستی‌اند که 150 مهدکودک در روستا هستند. سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون کمک مستقیم مالی تهیه غذای گرم برای مهدهای روستایی و حاشیه شهر ارائه شد و 7 هزار و 300 کودک در طول ایام هفته از غذای گرم بهره مند بودند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: همچنین برای خانواده‌هایی که بضاعت مالی نداشتند 67 میلیون تومان اختصاص یافت تا از خدمات بهره‌مند شوند و 80 میلیون هزینه تجهیز 200 مهدکودک شد.

وی افزود : در روزهای جمعه، در محل برگزاری نماز جمعه آدینه مهد داریم که همکاران برای نگه داری چند ساعتی که نمازگزاران برای اقامه نماز می‌روند اقدام به نگه داری کودک می‌کنند.

ناجی گفت: حدود 39 خانه شبانه‌روزی در سراسر استان فعال‌اند که 430 کودک در آن‌ها زندگی و خدمات تربیتی، آموزشی، بهداشتی و روانی دریافت می‌کنند و 39 خانه‌ توسط خیرین اداره می‌شود و دولت ماهانه 370 تومان کمک هزینه به مرکز می‌دهد.

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه 500 کودک سرپرست موثر نداشتند، افزود : در خانواده این کودکان افرادی دیگری هستند که از آن‌ها نگه داری کنند و ماهانه 350 هزار تومان به سرپرست فعلی کودک داده می‌شود. رویکرد ما خانواده محوری است و حضور در خانه‌های شبانه روزی آخرین گزینه است.

وی در خصوص اقدامات در حوزه زنان گفت: 9 هزار و 200 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی‌اند که خدمات حمایتی، نقدی و غیر نقدی دریافت می‌کنند.

ناجی با اشاره به اینکه رویکرد بهزیستی توانمندسازی است ادامه داد: طرح «تامین مالی خرد» زنان روستایی و زنان را داریم که زنان مشمول این طرح با مشارکت اندک به طور ماهانه صندوقی تاسیس می‌کنند و بانک کشاورزی نیز از آن‌ها حمایت می‌کند و تسهیلات بدون وثیقه و ضامن پرداخت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد وام دریافت کردند و از صندوق خودشان هم وام‌های جزیی از 200 هزار تومان تا 2 میلیون تومان داده می‌شود و به مرور افزایش سرمایه می‌دهند تا در راستای خود اشتغالی اقدام کنند.

وی ادامه داد : در استان اصفهان 300 گروه زنان و در کشور 600 گروه وجود دارد که از نظر اثربخشی طرح فعالی است.

ناجی گفت : فرزندان این زنان نیز برای ادامه تحصیل تا هر مقطعی مورد حمایت قرار می‌گیرند و تمام شهریه‌های دانشگاه آزاد و غیره پرداخت می‌شود .
وی پیرامون حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی نیز ادامه داد: واحد اورژانس اجتماعی در همه شهرهای بالای 50 هزار نفر فعال است و شهرستان کمتر این تعداد توسط شهرهای مجاور پوشش داده می‌شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی اصفهان افزود: سال گذشته برای رسیدگی به وضعیت 240 کودک خیابانی، کودک آزار دیده و حتی کودکی که مورد غفلت قرار گفته و نیازهای او رفع نمی‌شود، تماس گرفته شد.

وی افزود: سال گذشته با یکی از موسسات 117 کودک کار یا خیابان که شناسایی شده بودند را پوشش دادیم که روزانه به همراه خانواده به مرکز حمایت‌های آموزش کودک و خانواده مراجعه و خدمات بهداشتی، هنری و غیره می‌کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان هم گفت : فراوانی معلولین جسمی حرکتی، کم توان ذهنی که جدیداً افراد با هوش میانه نامگذاری شدند، سالمندان تحت پوشش بهزیستی، ناشنوایان قریب به 13 هزار و 500 نفر، اعصاب و روان مزمن، نابینایان و کم بینایان را شامل می‌شود.

سید اصغر فیاض افزود: 10 درصد کشور را افراد مسن تشکیل می‌دهند و در اصفهان 10.3 سالمند هستند و از این تعداد 22 هزار نفر تحت نظر بهزیستی هستند.

فیاض ادامه داد: 27 هزار نفر معلول در روستا زندگی می‌کنند و به جای اینکه آن‌ها مراجعه کنند مددکاران به محل زندگی‌شان رفته و خدمات دهی می‌کنند و 4 هزار نفر فعلاً در مراکز شبانه روزی ما هستند.
وی با تاکید برا اینکه اکنون خط قرمز بهزیستی اوتیسم است، ادامه داد: از هر یکهزار تولد یک نفر اوتیسم است اما سال گذشته از هر 68 تولد یک نفر و اکنون هر 59 تولد یک نفر مبتلا به اوتیسم است .

انتهای پیام/م

 

نشست خبری معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.