مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: بر اساس آمارهای موجود، آسیب های اجتماعی در سه ماهه اول سال ۹۷ نسبت به سه ماهه اول سال ۹۶، ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مرضیه فرشاد امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت : اطلاعی از خرید و فروش کودکان در استان اصفهان نداریم اگرچه این موضوع یک مسأله امنیتی است که قوه قضاییه باید به آن رسیدگی کنند، ما پیگیری می کنیم که کودکی خرید و فروش نشود.

وی ادامه داد: در همین رابطه از مددکاران بیمارستان ها خواسته ایم اگر متوجه شوند که نوزادی مشکوک به خرید و فروش است با 123 تماس بگیرند که همکاری خوبی در این رابطه صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ارتباط با خدمات ارائه شده از سوی اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود : براساس آمارهای موجود، آسیب های اجتماعی در سه ماهه اول سال 97 نسبت به سه ماهه اول سال 96، 16 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین از یک هزار و 287 مورد مداخلات اورژانس اجتماعی، 558 مورد مربوط به کودک آزاری بوده است و 300 مورد نیز در قالب سایر خشونت ها علامت گذاری شده که 195 مورد همسرآزاری، 34 مورد سالمند آزاری، 71 مورد نیز اقدام به خودکشی انجام شده است البته در برخی از موارد اعلام خودکشی به بهزیستی اطلاع داده نمی شود.

فرشاد گفت : دو هزار متقاضی دریافت فرزند داشتیم که در قالب طرح مراقبت مشارکتی شیرخواران تحت عنوان تحت مُشک در استان اصفهان اجرایی شد که 70 کودک در سال 96 به طور موقت واسپاری شدند و اگر والدین آنها پیدا نشوند از دادگاه برای این خانواده ها حکم فرزندخواندگی می گیریم .

فرشاد با تاکید بر اینکه ما متولی کودکان هستیم نه متقاضیان گفت: منطقی نیست تا زمانی که یک کودک می تواند زندگی در کنار پدر و مادر را تجربه کند به خانم های مجرد واگذار شود البته تنها به یک خانم مجرد، یک نوزاد معلول واگذار شد و دو کودک نیز در روند واسپاری ها به بهزیستی برگشتند که اولی پیش فعال بود و دومی خانواه نتوانست او را نگهداری کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بیان داشت :در سال های گذشته کودکان خیابانی از سوی شهرداری جمع آوری شده و از طریق بهزیستی تفکیک می شدند اما با توجه به اینکه کودکان، ترحم افراد را جلب می کنند بیشتر به کار گرفته می شوند در حالی که وضعیت برخی از والدین ها چندان هم بد نیست.

وی ادامه داد: والدین این کودکان با تحت پوشش قرار گرفتن بهزیستی می توانند مشغول به کار شوند به همین دلیل اولین خیریه رسیدگی به کودکان خیابانی تحت عنوان سرمد از سال 86 مشغول به فعالیت شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر پولی که به کودکان خیابانی پرداخت می شود، خیانت به آنهاست ادامه داد: کودکان در این سنین باید بازی کردن را یاد بگیرند اما متأسفانه قانون گریز شده و آسیب های اجتماعی متعددی در این خصوص ایجاد می شود.

فرشاد اظهار داشت: سه چهارم هزینه های بهزیستی را خیران  تامین می کنند، بنابراین می توان گفت فاصله زیادی بین کمک های مردمی و بودجه دولت وجود دارد.
مدیر کل سازمان بهزیستی استان اصفهان. در پایان از سازمان ثبت احوال تشکر کرد و اظهار داشت: این سازمان برای تمام بچه های مجهول الهویه ما کد ملی صادر کرده و این بچه ها توانستند از خدمات بیمه ای استفاده کنند و زمانی که به خانواده ای سپرده شوند کد ملی آنها تغییر می کند.

انتهای پیام /س

نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان اصفهان

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.