سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم مشهد عنوان کرد:

نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از بهترین نظام‌های مبتنی بر دموکراسی در جهان است

پژمانفر، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف آن چه تبلیغ می‌شود که ما ارتباطی با لایه‌های مردم نداریم یا موضوع دموکراسی را زیر سؤال می‌برند نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از بهترین نظام‌های مبتنی بر دموکراسی در جهان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام پژمانفرنماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی در  سلسله نشست های یاران انقلاب با عنوان «کارنامه وکلا» افزود: در تمام دنیا برای شنیدن حرف مردم مخصوصاً بعد از انتخاب شدن افراد، تدبیری اندیشیده نشده که مردم بتوانند حرف‌های خود را به دیگران منتقل کنند.

وی ادامه داد: زمانی که نماینده‌ای در حوزه انتخابی خود با مردم ارتباط برقرارمی کند، این حس ایجاد می‌شود که من برای برون‌رفت از مسائل شما راهکار ملی پیدا می‌کنم، اما اگر همین مجموعه نتواند کار خود را درست انجام دهد، نتیجه این می‌شود که بستر یک هنجارشکنی بزرگ در جامعه ایجاد می‌شود.


عملیات بانک مرکزی برای موسسات مالی بی تدبیرانه بود


نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور ما مؤسسات مالی اشکالاتی داشتند البته وضع آن‌ها بدتر از بانک‌ها نبود و این امکان وجود داشت که برای حل مسئله آن‌ها بهتر عمل شود. سپرده گذاران در این موضوع کمترین تقصیر را داشتند. تمام مشکلات مؤسسات در حال حل شدن است به جز مشکلات مردم.

پژمانفر گفت:برای حل مشکلات مردم بود که بیش از 180 نماینده در قالب سؤال از رئیس‌جمهور وارد عمل شدند. بسیار خوب بود که رئیس‌جمهور درباره این موضوع به مردم پاسخ می‌دادند، اما این اتفاق نیفتاد و تمام سرمایه دولت در این زمینه صرف شد که نماینده‌ها را از سؤالاتشان منصرف کنند.

وی ادامه داد: امروز بخشی از مشکلات موجود پیش روی ما و جامعه این است که مجلس جایگاه خود را پیدا نکرده است. اگر مجلس سؤال، استیضاح، تحقیق و تفحص می‌کند، به معنای این نیست که مقابل جریان دولتی ایستاده بلکه وظیفه مجلس این است.
 

 نمایندگان استان توانستند جریان سازی کنند


حجت الاسلام پژمانفر در خصوص کارنامه نمایندگان استان گفت: اگرچه بررسی کارنامه نمایندگان باید توسط مردم و رسانه‌ها انجام شود، ولی بنده اعتقاد دارم نمایندگان استان توانستند در بسیاری از مسائل، جریان سازی کنند تا مجلس بتواند فعال باشد که این، کار ساده‌ای نیست.

وی  افزود: امروز بسیاری از افراد پذیرفته اند که در برخی حوزه‌ها، اظهارنظر نمایندگان مشهد قابل‌اعتماد است و ما در فراکسیون‌ها فعال بودیم. فراکسیون‌ها به‌صرف این که جناح طرف مقابل در موضوعی حرفی زده باشد، کار نمی‌کنند. اتفاقاً در بسیاری از مسائل، ما به‌طور مشترک نظر می‌دهیم. این از موضوعاتی است که برخی فضا‌های ذهنی را آلوده می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در یک مسیری، مأموریت فرد این است که درباره خطا‌های صورت گرفته، تذکر دهد، اما معنایش این نیست که وظیفه فرد در بخش‌های نظارتی همین است.
 
پژمانفر افزود:معنای امضا‌های متعدد در مجلس این نیست که همه افرادی که حامی دولت بودند امضا کردند، اما در بسیاری از مواقع صدا‌های مخالف پررنگ‌تر بوده یا به آن توجه شده است. ما هم نقاط مثبت و هم نقاط منفی را دیده ایم. مسئولیت نماینده در مجلس، تشویق نیست. ما وظیفه‌داریم به مسائل ورود کنیم.


رئیس جمهور به جای صحبت درباره امام زمان (عج) مشکلات کشاورزی و صنعت را حل کند


حجت الاسلام پژمانفر گفت: بنده دی‌ماه به رئیس‌جمهور تذکر دادم. موضوع این بود که ایشان درباره انتقاد به امام زمان (عج) اظهارنظر کردند. من برای آن تذکر به رئیس‌جمهور امضا جمع کردم که بیش از چهار ماه از سال کشاورزی گذشته و شما قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام نکرده اید.
 
وی افزود: نباید رئیس‌جمهور در خصوص انتقاد به امام زمان (عج) اظهارنظر کند بلکه ایشان رئیس دولت است و باید مشکلات کشاورزی و صنعت را حل کند. این نکته انحرافی است که وظایف انجام‌نشده را رها کنیم و درباره انتقاد از امام زمان صحبت کنیم.


2030 و سند تحول آموزش و پرورش


این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص سند 2030، هم گفت: 2030 موضوع مبسوطی است. دولت به این موضوع ورود کرد. در جلسه شورای انقلاب فرهنگی، موضوع 2030 مطرح شد و در آن جا آقای روحانی و ظریف بحثی را مطرح کردند که در مواجهه با معاهدات بین‌المللی، دو رویکرد وجود دارد. یکی این که به مواردی که احساس خطرداریم، ورود نکنیم، چون ممکن است محرومیت‌هایی برای ما ایجاد کند و دیگر این که وارد این معاهدات شویم و برای خود حق تحفظ و شرط بگذاریم، اما هیچ‌کدام از آن‌ها، قابل‌پیگیری نیست.

پژمانفر افزود: همین نظام 3-3-6 آموزش‌وپرورش که اجرایش با چالش‌ها و نارضایتی‌هایی مواجه شد، جزو سند تحول بود، اما از آن جا که پیش از اجرا، زیرساخت‌هایش فراهم نشده بود، مشکلاتی را برای مدارس به وجود آورد.

وی اضافه کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیازمند اقداماتی است که باید در قالب لایحه به مجلس بیاید، زیرا بار مالی سنگینی دارد و اگر بدون هماهنگی دستگاه مربوط مدنظر قرار داده شود، ما را دچار چالش می‌کند.


تعطیل شدن "پدیده "به مصلحت نبود


نماینده مردم مشهد درباره مسائل درون استانی و پیگیری‌های انجام‌شده در مجلس شورای اسلامی و مسائل مطرح‌شده درباره "شرکت پدیده" گفت: در موضوع پدیده اتفاق نامناسبی رخ داد. چرخه رشد اقتصاد می‌چرخید و فعالیتی صورت می‌گرفت. تعطیل کردن این مجموعه مصلحت نبود.

پژمانفر افزود: از نگاه آن‌ها مشکل حل‌شده است، اما آن‌ها به‌صورت غیرواقعی و پرهزینه به این موضوع ورود کردند. این قضیه هنوز در مجلس در حال پیگیری است و بسته نشده است؛ اگرچه دولت اعلام کرده که تصمیم‌ها را اجرایی کردیم، اما اکنون در وضعیت نامناسبی است.


سازمان حاشیه شهر و ردیف بودجه مخصوص


پژمانفردر خصوص مسائل مربوط به "بودجه حاشیه شهر مشهد و سازمان حاشیه شهر مشهد" نیز گفت:. آقای رحمانی فضلی و نوبخت قول دادند برای ما سازمان حاشیه شهر را ایجاد کنند. من هم پیگیر این موضوع بودم، اما به هر دلیلی سازمان برنامه‌وبودجه آن را نپذیرفت.
 
وی  افزود: کل ردیف‌های حاشیه شهر را جمع و یک ردیف به‌عنوان سامان دهی حاشیه شهر‌ها تعیین کردند که ۱۰۰ میلیارد به آن اختصاص و به ما وعده دادند که ۵۰ درصد را به مشهد می‌دهیم. ما توانستیم سامان دهی حاشیه شهر مشهد را ایجاد کنیم، اما عده‌ای اعتراض کردند بنابراین ما عنوان سامان دهی حاشیه شهر‌های مذهبی را ایجاد کردیم که شهر‌های شیراز و قم را نیز شامل می‌شد. اکنون ردیفی به نام سامان دهی حاشیه شهر مشهد در ردیف ملی داریم و توانستیم اعتبارات آن را هرسال افزایش دهیم.


انتقال آب برای دیگران نان دارد، اما برای مشهد آبی ندارد


وی همچنین در خصوص "مسئله آب مشهد و بحث انتقال آب از خارج حوزه به استان" گفت: بخشی از مشکل مشهد، مشکل مدیریتی و رانت‌هایی است که در این موضوع ایجاد می‌شود. تمام آب لازم فضای سبز ما از آب شرب تأمین می‌شود. قانون بیان کرده که باید در مصرف آب فضای سبز از پساب استفاده شود. این مجوز به شهرداری‌ها داده و تکلیف شده است. اگر امسال شهرداری این کار را انجام ندهد ما در بسیاری از فضا‌ها برای شهرداری محدودیت در مصرف آب ایجاد می‌کنیم.

نماینده مردم مشهد افزود: یک مشکل دیگر ما، بحث ظرفیت تصفیه‌خانه‌های مشهد است که اگر افزایش پیدا نکند، مشکلاتی ایجاد می‌شود. ما با پیمانکار صحبت کردیم تا سرمایه‌گذاری کند و به ازای آن پساب بگیرد، برای کشاورزی بفروشد و بتواند از فروش آن سرمایه خود را برگرداند.

وی ادامه داد: باید آب شرب ازآب فضای سبز جدا شود که یا باید تصفیه خانه‌های کوچک در سطح شهر بزنند و از پساب تسفیه شده استفاده کنند یا اینکه به صورت متمرکز عمل کنند و جرائمی هم برای ان‌ها پیش بینی کردیم.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل ما امروز ظرفیت تسفیه خانه‌ها در مشهد است که باید ارتقا یابد و پرکندآباد 2 رو در حال توسعه دادن هستیم. ما بشدت پیگیر پلمپ چاه‌های غیرمجاز هستیم چاه‌هایی که در باغ ویلا‌ها دارند و استخر ساختند. هزینه آب باید برای کسانی که اضافه مصرف دارند واقعی کنیم.


انتقال آب از دریای عمان و مازندران تنها یک حرف است


حجت‌الاسلام پژمانفر در خصوص "انتقال آب دریای عمان به مشهد" گفت: انتقال آب از دریای عمان و مازندران تنها یک حرف است، با وضعیتی که دولت دارد و ۹۳ درصد درآمد‌های نفتی و مالیاتی‌اش جاری است، تنها خودش را اداره می‌کند. با این وضعیت، ما نمی‌توانیم چنین طرح‌هایی داشته باشیم.

وی افزود: ما پیشنهاد کردیم آب موجود در حوضه‌های آهکی کلات را به سهام تبدیل کنیم و در اختیار ساکنان منطقه قرار دهیم و دولت این آب را از آن‌ها باقیمت پایین‌تر خریداری کند و به مردم مشهد برساند. اما به نظر من، خط انتقال آب از کلات و هزار مسجد به مشهد هیچ توجیهی ندارد و چالش‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد:. پیشنهاد دادیم آب کیفی در کلات سهام شود. دولت این آب را خریداری کند و به عنوان سهمیه آب مصرفی مثلا در گالن‌های 20 لیتری بفروشد. با همین اعتبارات فعلی استان می‌توانیم این طرح را اجرایی کنیم، زیرا شبکه فعلی را داریم. از سویی دیگر فروش آب شرب حتی به صورت بسته بندی هم با محاسباتی که انجام شده، توجیه پذیر است. می‌توانیم به اندازه نیاز استاندارد، آب شرب در مشهد به صورت رایگان درب منازل به‌صورت بسته بندی بدهیم.


در موضوع حجاب و عفاف باید از حوزه علمیه و دانشگاه استفاده می‌کردیم

حجت الاسلام پژمانفر گفت: ما شورای فرهنگ عمومی مشهد نداریم بلکه شورای فرهنگ عمومی استان را داریم که این سبب مشکلات فرهنگی می‌شود. مجوز داده شد که در مشهد این شورا تشکیل شود، اما به دلایلی نشد. یکی از مسائلی که کمک زیادی می‌کند، ایجاد مجموعه فرهنگی است تا با رویکرد فرهنگی، مسائل را حل کند.

نماینده مردم مشهد افزود: به‌جای نیروی انتظامی باید از حوزه علمیه، دانشگاه، متدینان، پدر و مادر‌ها و مسئولان فرهنگی استفاده می‌کردیم تا ببینیم چرا بچه‌ها در موضوع عفاف و حجاب متزلزل شدند.


نظارت برصدا و سیما باید استصوابی باشد

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که صداوسیما اشکالات اساسی دارد، گفت: نظر من، این است که در شورای شش نفره نظارت برصداوسیما با این که از هر قوه‌ای نماینده‌ای وجود دارد، اما همه برنامه‌ها روی آنتن می‌رود، بعد نماینده قوه مقننه و مجریه بیان می‌کنند چرا این برنامه را علیه ما درست کردید. بااین حال به نظر می‌رسد نظارت باید استصوابی باشد یعنی باید قبل از این که محتوا روی آنتن برود، مجموعه‌ای بر محتوای صداوسیما نظارت کند.

حجت‌الاسلام پژمانفر درباره "کارنامه 12 ساله اصولگرایان در کمیسیون فرهنگی مجلس" افزود: من کمیسیون فرهنگی را در 12 سال ریاست اصولگرایان ناموفق نمی‌بینم، با این حال موفقیتش را نیز بالا نمی‌بینم. ما در این کمیسیون اشکالاتی داریم که باید حل شود. یکی از این اشکالات، تداخل مأموریت‌های کمیسیون فرهنگی با شورای عالی انقلاب فرهنگی است. من کارنامه کمیسیون را بد نمی‌دانم بلکه اوضاع مسائل فرهنگی خوب نیست.

انتهای پیام//ف. ن.
 
 
 
 
 

کارنامه 12 ساله اصولگرایان در ناموفق نبوده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.