ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان با تجلیل از افراد برگزیده این دوره از رقابت ها پایان یافت.

برگزاری اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛   ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان پس از سه روز رقابت سخت و فشرده بین قاریان و حافظان برگزیده و تجلیل از نفرات برگزیده در سالن همایش های بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم دانشجویان مسلمان گفت: امروز دنیا در عرصه مسائل و سوالات و موضوعاتی که پیش رو دارد با تفکر های مختلف و راههای که ارائه کرده به بن بست رسیده است و در یک تحیر عمیقی به سر می برد و راه نجات از این بن بست قران است.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی تلاش شده است در جهت توسعه ارتباط انس با قران زیر ساخت ها و امکانات لازم را فراهم کنیم از این رو فراکسیون قران عترت مجلس که شاید یکی از مهمترین فراکسیون هایی است که در مجلس فعال است در ارتباط با همه گیر کردن و فراگیر کردن برنامه های قرانی، با سازمان برنامه، وزارت علوم ،وزارت کار و همه وزارت خانه هایی که گروههای مختلفی با آن ارتباط دارند، برنامه ریزی کرده است و قبل از ماه مبارک رمضان این برنامه اعلام خواهد شد.
 

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای این برنامه‌ها سندی مشترک با حضور معاون رئیس جمهور و دیگر مؤسسات نوشته شده است و امیدواریم در سال ۹۷ با اجرای برنامه‌ها زمینه ارتباط هر چه بیشتر مردم و جامعه با قرآن فراهم شود

حجت الاسلام پژمانفر افزود: همچنین با اجرای این برنامه ها کشور عزیز مان که پرچم ارتباط با قران را به دست گرفته و عملا نیز در موضوع حاکمیت قران پیشتاز است، تمامی تهدیدات های پیش رو را به فرصت تبدیل خواهد کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم در ادامه این مراسم گفت: امام خمینی (ره) در پیامی فرمودند: مسلمانان جهان و مستضعفان تحت سلطه ستمگران به پا خیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدرات خود دفاع کنید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: این کلام امام برگرفته از قران کریم است و رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با مهمانان قرانی خواندن، حفظ و جلسات قرانی را مقدمه ای برای فهم قران و فهم قران نیز مقدمه ای برای عمل به قران عنوان کردند.

محمدی گفت: برنامه های قرانی لازم و مهم است و آثار و برکات فراوانی دارد اما چرا امت اسلامی با مشکلات فراونی مواجه است؟ مشکل امت اسلام این است که به قران عمل نمی کند؛ در هر کجا که به دستورات قران و آیات قران عمل کردیم موفق بودیم.

وی افزود: در حالی که بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب می گذرد اما آمریکا و کشورهای تابع او تاکنون نتوانستند خدشه ای بر این نظام وارد کنند در حالی که هر چه در توان داشتند به کار گرفتند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: کشورهایی که نوکری آمریکا را پذیرفتند، فکر می کنند که عزت و شرف دارند، بیت المال مسلمین، ثروت و سرمایه کشور و ملتشان را به آمریکایی ها می دهند و در نهایت با ذلت و خواری تحقیر می شوند و در نهایت گاو شیرده لقب میگیرند.

محمدی افزود: اگر مسلمانان می خواهند به عزت وشرف برسند باید به آیات قران عمل کنند و بدانند دشمنان ما بسیار از قدرت قران هراس دارند چرا که قران قدرت فوق العاده ای دارد و مسلمانان با عمل به قران به عزت وشرف می رسند.

وی گفت: مسابقات بین المللی قران کریم که در کشور ما برگزار می شود خنثی و بی هدف نیست که فقط قران بخوانیم وحفظ کنیم بلکه جهت دار برگزار می شود.

رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی افزود: شعار ما در این مسابقات یک کتاب یک امت، مبارزه با ظلم و ظالم و مقابله با استکبار به عنوان نیاز جامعه اسلامی، می باشد.

انتهای پیام//م.ن

 

ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.