سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در آبادان

رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: واحد بهداشت محیط آبادان در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در سطح شهر فعالیت‌هایی متعددی را انجام داده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  آبادان ؛ هوشنگ محمدیان رئیس مرکز بهداشت آبادان با اشاره به برگزاری جلسات بین‌بخشی، شورای سلامت و امنیت غذایی گفت: با توجه به اهمیت موضوع آگاهی‌رسانی عمومی در خصوص بیماری تب کریمه کنگو ، پخش زیرنویس پیام‌های بهداشتی از طریق سیمای مرکز آبادان و پخش پیام رادیویی از صدای آبادان صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط از قصابی‌ها، جگرکی‌ها و کبابی‌ها به صورت مستمر بازدید بهداشتی به عمل آوردند، افزود: در طی بازدیدهای انجام‌شده در مجموع 67 مورد کنترل دما و میزان آلودگی نظافت سطوح به‌وسیله دستگاه‌های آلودگی سطحی و دماسنج لیزری– محیطی انجام گرفت و سطوح آلوده پاکسازی شدند.

رئیس مرکز بهداشت آبادان با اشاره به این مهم که فعالیت لازم در خصوص حفظ دمای مناسب یخچال‌های مراکز مختلف انجام و برای 4 مورد واحدهای متخلف اقدامات قانونی انجام گرفت ،گفت: آموزش برای افراد شاغل در قصابی‌ها و کبابی‌ها با همکاری کارشناس پیشگیری از بیماری‌های واگیر اجرایی شد و در این مدت به 81 نفر آموزش چهره‌ به‌ چهره داده شد.

  محمدیان افزود: در همین راستا بازدید ویژه‌ای نیز از  کشتارگاه آبادان انجام گرفت و  گزارش بازدید ، پیشنهادهای اصلاحی و پیش‌بینی‌های قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارائه شد.

وی با بیان شرایطی برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو گفت: جدا نگاه داشتن جایگاه دام از محل زندگی، خودداری از له کردن کنه با دست، پرهیز از تماس بدن با ترشحات و خون دام، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت موردنیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی ، نگهداری گوشت تازه به مدت 24 ساعت در یخچال و سپس استفاده از آن و خودداری از رفت و آمد در محل‌های کشتار غیرمجاز از جمله این موارد هستند.

رئیس مرکز بهداشت آبادان همچنین اجتناب از خوردن جگر خام و نیم‌پخته ، نگهداری جگر، قلب و کلیه به مدت 48ساعت در یخچال و مصرف نکردن گوشت، جگر و سایر آلایش‌های دامی به صورت نیم‌پز یا نیمه‌کبابی  را از دیگر موارد پیشگیری از تب کریمه کنگو برشمرد.

انتهای پیام/ د

شیوع بیماری تب کریمه کنگو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.