سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار اصفهان:

راه اندازی خانه های حقوق در شهر اصفهان

شهردار اصفهان راه اندازی خانه های حقوق در شهر اصفهان را در راستای شفاف سازی و رفع دغدغه های شهروندان ارزیابی کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت الله نوروزي در برنامه راديويي صداي شهر، با اشاره به پیشتازی شهرداري اصفهان در اجراي قانون مبارزه با فساد گفت: با بستن تفاهم نامه مابین شهرداری، دادگستری و قوه قضاییه خانه هاي حقوق براي برگزاري دوره های آموزشی برای كاركنان شهرداري و شهروندان راه اندازي مي شود.

وی شفاف سازی خدمات شهرسازی و ضوابط و طرح ها و صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیک را از دیگر طرح های مهم در راستاي شفاف سازي و رفع دغدغه هاي شهروندان برشمرد و ادامه داد: با اجراي اين طرح تكريم ارباب رجوع به معناي واقعي انجام مي شود و شهروندان هر ساعت از شبانه روز در هر جاي دنيا كه باشند مي توانند با مراجعه به پیشخوان ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان به نشانيhttp://Esup.isfahan.ir ، امور مربوط به پروانه ساختمانی خود را پيگيري كنند.

شهردار اصفهان با اشاره به اين كه در دهه كرامت آيين بهره برداري رسمي از طرح هاي توسعه حمل و نقل شهر اصفهان با هزينه اي بالغ بر 377 ميليارد ريال  برگزار مي شود، اذعان داشت: 50 دستگاه اتوبوس جديد و 30 دستگاه اتوبوس بهسازي شده در هفته آينده در  اختيار شهروندان قرار خواهد گرفت.  

به گفته نوروزی ، در هفته آينده هشت خط جدید اتوبوسرانی در سطح شهر اصفهان نيز به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه به مناسبت دهه کرامت بسته تشویقی پرداخت عوارض خودرو از یکم تیرماه آغاز و تا ۳۱ شهریورماه در اصفهان ارایه می‌شود، گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به یکی از شهرداری‌های مناطق ۱۵ گانه با پرداخت عوارض خودرو از این طرح استفاده کنند.

شهردار اصفهان با اشاره به وجود بيش از 2 هزار و 300 هكتار بافت فرسوده در شهر اصفهان ، اذعان داشت: 500 هكتار از بافت فرسوده را بافت تاريخي و ميراثي شهر اصفهان تشكيل مي دهد كه اين بافت به عنوان ميراث شهر بايد بهسازي و ترميم شود.

نوروزي با بيان اين كه در بافت روستايي شهر اصفهان بايد خانه هاي جديدي به منظور ايجاد شور و نشاط اجتماعي و اميد ساخته شود، ادامه داد: بازسازي بافت فرسوده با مشاركت و همكاري مردم صورت مي گيرد و اين مهم ارزش افزوده نيز ايجاد مي كند.

وي تاكيد كرد: بايد از داشته هاي اصفهان به خوبي حراست و با كمك مردم و سرمايه گذاران بافت غير تاريخي را به بافت جديد تبديل كنيم.

شهردار اصفهان با اشاره به دیدار خود با رییس جمهوری، رییس بانک مرکزی، برخی از وزرا و معاونان رییس جمهور در هفته ای که گذشت گفت: در این جلسه به احیای بافت فرسوده تاکید بسیاری شد؛ سیاست دولت مبنی بر این است که هرچه سریع تر برای احیای این بافت اقدام شود تا مردم از خانه هایی که امنیت برای زندگی ندارند، رها شوند.

وی  افزود: در این جلسه مقرر شد بافت فرسوده میانی که ۵۰ درصد بافت فرسوده را تشکیل می‎دهد، هرچه سریع تر شناسایی و تخریب شود و برای ساکنان این مناطق خانه های جدید ساخته شود تا با امنیت زندگی کنند.

نوروزي در ادامه با ابراز نگراني از وضعيت خشكسالي و كم آبي در شهر اصفهان به خصوص در حوزه فضاي سبز اظهار كرد: لازم است شهروندان صرفه جويي آب را به طور جدي در دستور كار خود قرار دهند تا از اين بحران عبور كنيم.

وی با بیان اینکه برگزاری دایمی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان اتفاق خوشایند دیگری برای جهان‌شهر اصفهان است، افزود: با برگزاری این جشنواره ها می توان زمینه حضور سفر گردشگران داخلی و خارجی را به اصفهان فراهم کرد.

نوروزي از شهروندان خواست از مترو به عنوان وسيله حمل و نقل پاك و امن استفاده كنند تا شاهد كاهش ترافيك و مسايل زيست محيطي در شهر اصفهان باشيم.

وي اظهار كرد: در نظر داريم طبق برنامه ريزي هاي انجام شده از ابتدای مرداد ماه سرفاصله زمان حرکت قطار شهری را به ۱۰ دقیقه کاهش دهیم.

شهردار اصفهان با تاكيد بر اين كه در اجراي طرح تبديل چهارباغ به گذر فرهنگي همكاري و مشاركت مردم و كسبه نقش آفريني مي كند، افزود: در اين طرح هيچ درختي آسيب نمي بيند و حتي به جاي درختاني كه در دوره هاي قبل در محور چهارباغ به دليل طرح مترو قطع شده بود دوباره كاشته مي شود.

وي با اشاره به اين كه ستاد زيباسازي براي چهارباغ تشكيل شده است، تصريح كرد: مردم نگران چهارباغ نباشند و بدانند که چهارباغ آینده اصفهان است؛ چهارباغ به معناي واقعي با همكاري همه كسبه به تاريخ و و هويت خود بر مي گردد.

نوروزي از صبر و شکیبایی کسبه و شهروندان ساکن اطراف طرح چهارباغ تشکر کرد و گفت: اين طرح همانند طرح احياي ميدان امام علي (ع) تحريم مردمي نخواهد شد و با هماهنگي و مشاركت كسبه انجام مي شود. 

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، قوه قضاییه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.