سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگداشت از شاعر مطرح افغانستانی در تهران

محفل پاسداشت سیدابوطالب مظفری، شاعر مطرح افغانستانی، با حضور اهالی ادبیات دو کشور افغانستان و ایران در تهران برگزار شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محفل پاسداشت سید ابوطالب مظفری، شاعر مطرح افغانستانی، با حضور اهالی ادبیات دو کشور افغانستان و ایران، شب گذشته (دوشنبه ۲۵ سرطان) در تهران برگزار شد.

حسین قرائی، دبیر مجموعه نشست‌های شب شاعر در این نشست گفت: «ما در حوزه ادبیات به دوستان افغانستانی کم توجه بوده‌ایم. هرچند که امروز و دیروز باهم بودیم، فارسی زبان بوده‌ایم و هستیم».

آقای قرائی افزود: این دومین محفلی است که برای شاعران افغانستانی برگزار می‌شود که نخستین نشست برای استاد «محمدکاظم کاظمی» برگزار شده بود.

محمدسرور مولایی، پژوهشگر افغانستانی نیز در این محفل بیان داشت: «من همیشه به سید ابوطالب مظفری، ارادت داشته‌ام و جا دارد از چنین شخصیتی تجلیل شود و من به خود می‌بالم که چنین عنصری را به جامعه ادبیات و فرهنگی تحویل داده‌ایم».

سید ابوطالب مظفری، شاعر مطرح افغانستانی نیز ضمن تشکر از برگزار کنندگان این محفل و حضور میهمانان گفت: «من به‌خاطر کار خودم از هیچ‌کس توقع برگزاری پاسداشت نداشتم، حتی از شاگردانم که برایشان زحمت کشیده‌ام. این شیوه و روش من است. با این حال از مسئولین تشکر می‌کنم که به هر دلیلی مرا در زاویه گمنامی خودم دیدند و این برنامه را برگزار کردند».

در ادامه این مراسم به پاس یک عمر تلاش فرهنگی و ادبی استاد سید ابوطالب مظفری، شاعر مطرح افغانستان، با اهدای هدایایی توسط سازمان هنری-رسانه‌ای اوج، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، حوزه هنری و تابلوی عکسی از سوی محمدموسی اکبری، عکاس افغانستانی تقدیر شد.

به نوشته فرهنگ، در این مراسم تعدادی از شاعران و فعالین فرهنگی ایرانی نیز به جایگاه بالای استاد مظفری در شعر و ادبیات فارسی اشاره کرده و بر نزدیکی هر چه بیشتر نخبگان فرهنگی افغانستان و ایران تاکید کردند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.