سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه تلویزیونی الجزیره بررسی کرد؛

آیا ترامپ در نشست امروز ناتو هم اقدام غیرمنتظره دیگری انجام می‌دهد؟

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی اعلام کرد احتمال بروز تنش میان رئیس‌جمهور آمریکا و هم‌پیمانانش در نشست ناتو وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی به تحولات مرتبط با نشست ناتو در بروکسل پرداخت و اعلام کرد احتمال بروز تنش میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و هم پیمانانش در نشست ناتو وجود دارد.

خبرنگار الجزیره انگلیسی درباره نشست ناتو گزارش داد: رئیس جمهور ترامپ وارد بروکسل شد. او که 18 ماه است به قدرت رسیده، خشم و تنفر خود را از سازمان های بین المللی پنهان نکرده است. او طی روزهای اخیر این موضوع را در ارتباط با مهمترین هم پیمان نظامی آمریکا اعلام کرد. او در توئیتر خود در این باره نوشت و طی تجمع حامیانش در هفته گذشته هم درباره آن سخن گفت.

او گفت: "وقتی مقامات ناتو را ببینم، به آن‎ها خواهم گفت: شما باید صورتحساب‎های خود را بپردازید. آمریکا به همه چیز رسیدگی نخواهد کرد (صورتحساب‎های شما را نخواهد پرداخت).»

سال گذشته او در نخستین سفر خود به مقر ناتو، رفتارهای غیردیپلماتیک از خود نشان داد و نخست وزیر مونته‌نگرو را به عقب هل داد تا خودش جلوتر از او حرکت کند. او از آن دسته از هم پیمانان خود در ناتو که به هدف اختصاص دو درصد از تولید ناخالص ملی به مسائل دفاعی دست پیدا نکرده اند، به شدت انتقاد کرد. 21 عضو از 29 عضو ناتو هنوز به این آستانه نرسیده اند. تعاملات امسال ترامپ با همتایانش به شدت زیر نظر است. او پس از برگزاری نشست گروه هفت در ماه گذشته، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا را فردی صادق و ضعیف توصیف کرد. اما باید گفت دیدار او با دیگر همتایانش بسیار دشوارتر خواهد بود.

ترامپ هفته گذشته در جمع هوادارانش گفت: "من گفتم، می دانی آنگلا (مرکل)، من نمی توانم تضمین کنم، ولی ما در حال حفاظت از شما هستیم و این برای شما به مراتب مهم تر است تا حفاظت از ما، زیرا نمی دانم ما با حفاظت از شما، ما چه مقدار حفاظت دریافت کنم."

نیل گاردینر از بنیاد هریتج در سخنانی گفت: "تنش ها بین رئیس جمهور ترامپ و آنگلا مرکل مطمئنا در زمان کنونی در سطح پایینی است. باید منتظر بمانیم و ببینیم در نشست (ناتو) چه اتفاقاتی رخ خواهد داد اما حدس می زنم آنگلا مرکل، دونالد ترامپ را در ارتباط با هزینه های دفاعی به چالش خواهد کشید. مرکل در ارتباط با این موضوع به شدت موضعی دفاعی دارد. مرکل به موضوع افزایش محدود هزینه های آلمان در مسائل دفاعی اشاره خواهد کرد."

در حالی مقامات وارد بروکسل می شوند که دبیرکل ناتو از نظر دیپلماتیک به این موضوع اشاره کرده است که چرا آمریکا به 28 هم پیمان خود نیاز دارد.

ینس استولتنبرگ در سخنانی گفت: "ناتو افزایش‎دهنده‎ی قدرت آمریکاست. هم‎پیمانان در میدان های نبرد از کره گرفته تا افغانستان در کنار آمریکا ایستاده اند."

گفته می شود پنتاگون طی هفته های اخیر در حال بررسی کاهش نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان است. کاخ سفید اعلام کرد تعداد این نیروها کاهش خواهد یافت، اما برخی از هم پیمانان آمریکا در این باره ابراز نگرانی می کنند و می گویند از زمان تشکیل این ائتلاف در هفتاد سال پیش، تاکنون شاهد این موضوع نبوده اند که یک رئیس جمهور در آمریکا تا این اندازه پیام های ضد و نقیض در ارتباط با تعهدش به این سازمان ارسال کرده باشد.

انتهای پیام/

احتمال بروز تنش میان رئیس‌جمهور آمریکا و هم‌پیمانانش در نشست ناتو 

برچسب ها: آمریکا ، ناتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۰ تير ۱۳۹۷
آمریکام دیگه داره دست و پاهای آخرشو میزنه
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۰ تير ۱۳۹۷
همین کاراش خوبه که آمریکا رو دیگه همه بشناسن و تکلیفشو زودتر معلوم کنن