رئیس‌جمهور آمریکا برای حضور در نشستی با اعضای سازمان ناتو که احتمالا جلسه‌ای پرتنش خواهد بود، وارد بروکسل شد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای شرکت در نشست کشور‌های عضو ناتو وارد بروکسل شد.

او در حالی خود را آماده حضور در نشست کشور‌های عضو ناتو می‌کند که انتظار می‌رود این نشست در خصوص موضوع هزینه‌های دفاعی کشور‌های عضو، نشستی پرتنش باشد.

تاکنون فقط دو کشور از بیست و نه کشور عضو ناتو که آمریکا نیز یکی از آنهاست، توانسته‌اند دو درصد از تولید ناخالص ملی خود را صرف هزینه‌های دفاعی کنند.

انتقاد‌های ترامپ به کشور‌های عضو با واکنش متحدان اروپایی روبرو شد به شکلی که دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، در توئیتی از وی خواست تالحن خود را آرام‌تر کند زیرا متحدان چندانی ندارد.

کشور‌های عضو ناتو در تلاشند تا اختلاف‌های خود را پیش از دیدار ترامپ و پوتین در هفته آینده به حداقل برسانند.

با وجود اقدامات روسیه در اوکراین و مداخله ادعایی مسکو در انتخابات آمریکا، ترامپ درباره دوست یا دشمن بودن روسیه هنوز موضع‌گیری روشنی نکرده است.

در میانه نشست ناتو و دیدار با پوتین، رئیس جمهور آمریکا توقفی هم در لندن خواهد کرد. دیدار وی از لندن در حالی است که بعد از کناره گیری بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، از کابینه ترزا می، ترامپ  او را دوستی بسیار خوب و صمیمی دانست که در صورت سفر به لندن احتمالا با وی به گفتگو بنشیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار