سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارتباطات علمی ایران و دانشگاه‌های خارجی با تحریم‌ها محدود نمی‌شود/ دیپلماسی، بسیاری از مشکلات علمی کشور را حل می‌کند

غلامی گفت: ارتباطات علمی ایران و دانشگاه‌های خارجی با تحریم‌ها محدود نمی‌شود.

منصور غلامی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص خروج آمریکا از برجام و عواقب آن اظهار کرد: خوشبختانه امروز اکثر کشورها به دنبال تبعیت از آمریکا نیستند، در شرایط کنونی ممکن است دولت آمریکا برخی از شرکت‌های خصوصی خارجی را در مورد ارتباط با ایران تحت فشار قرار دهد.

غلامی افزود: وجود دیپلماسی علمی می تواند بسیاری از مشکلات علمی کشور را حل کند، ارتباطات علمی خوبی با دانشگاه‌ها و موسسات خارجی داشتیم که این ارتباطات ادامه پیدا می‌کند. 

وی ادامه داد: با توجه به دیپلماسی علمی فعلی، شرایط دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نسبت به گذشته بهتر شده است و عملکرد خوبی تا به امروز صورت گرفته است، ولی معتقدم باید بیشتر در زمینه توسعه همکاری‌های علمی تلاش کنیم تا این ارتباطات حفظ و پا برجا بماند.

وزیر علوم تصریح کرد: با توجه به دیپلماسی برجسته علمی دولت دوازدهم زمینه برای تعاملات بین‌المللی افزایش یافته است و دانشگاه‌ها باید زیرساخت‌های لازم را برای ارتباطات بین‌المللی فراهم کنند.

دیپلماسی علمی، مهم‌ترین برنامه وزارت علوم

وی اضافه کرد: تعاملات بین‌المللی دانشگاه‌ها و دیپلماسی علمی از مهمترین برنامه‌هایی است که وزارت علوم به دنبال تحقق آن است و در این راستا برنامه‌های خوبی در دانشگاه‌های بزرگ کشور انجام شده است.

وزیر علوم در خاتمه یادآور شد: باید بیش از گذشته فعالیت‌های علمی و آموزشی، رفت‌و‌آمدهای علمی اساتید و پژوهش‌های مشترک را در دانشگاه‌ها گسترش دهیم و امیدواریم در این راه با مشکلی مواجه نشویم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.