وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

پرونده آزمون سراسری ۹۷ مختومه شد/ انتخاب‌هایی که به یک تست گره خورده اند

آزمون سراسری با رقابت داوطلبان در هفته گذشته به ایستگاه پایانی رسید و کنکوری ها بالاخره کوله بار سنگین درسشان را زمین گذاشتند. 

افزایش همکاری‌های علمی و پژوهشی میان ایران و سوریه / ایران در سوریه پارک‌های علم و فناوری تاسیس می‌کند

منصورغلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار  عاطف النداف، وزیر آموزش عالی سوریه با بیان اینکه کشور و مردم سوریه برای ما بسیار محترم هستند، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که بر مردم سوریه تحمیل شده است، ما آمادگی داریم هر نوع همکاری علمی و پژوهشی را که به تقویت مراکز علمی و پژوهشی سوریه بیانجامد، اعمال کنیم تا ان شاالله در این خصوص اثرگذار باشیم.

عاطف النداف، وزیر آموزش عالی سوریه نیز با اشاره به روابط مستحکم تهران و دمشق در تمامی موارد و موضع قاطعانه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه در دوران پر التهاب این کشور گفت: هدف اصلی دشمن در جنگ علیه سوریه برگرداندن ما به دوران واپس گرایی و عقب نگهداشتن تاریخ و فرهنگ و علم ما است و به همین دلیل شاهد تخریب مدارس، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی و تاریخی در سوریه هستیم.

دستور رئیس دانشگاه آزاد برای آبرسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر

محمدصادق ضیائی سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: در پی شوری و کمبود آب در استان خوزستان و به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد به تمامی واحدهای استانی این دانشگاه همجوار با استان خوزستان دستور داد تا در اولین فرصت و با تمامی توان خود تانکرهای آب و آب معدنی به استان خوزستان ارسال کرده و در بین مردم آبادان و خرمشهر توزیع کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد با توجه به مشکلات کمبود آب در استان خوزستان آمادگی کامل دارد که در این خصوص در خدمت مردم شهیدپرور خوزستان باشد.

حکم ۵ دانشجوی حوادث دی ماه سال گذشته صادر شد/ مابقی دانشجویان آزاد شدند

منصور غلامی وزیرعلوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص حکم قضایی دانشجویان شرکت کننده در اغتشاشات دی ماه سال گذشته گفت: برای 5 دانشجو حکم قضایی صادر شده است.

وی ادامه داد: تنها برای 5 دانشجوی دستگیر شده حکم قضایی صادر شده و مابقی دانشجویان دستگیر شده آزاد شدند.

نسل جوان كشور توان تحقق اقتصاد مقاومتى را دارد

همایش مردمی دانشجویی "خستگی ممنوع! خسته نیستیم"، عصر سه شنبه در سالن سوره حوزه هنری به همت بسیج های دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تهران (دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت و امام صادق) برگزار شد.

امیرحسین ثابتی فعال دانشجویی در این مراسم گفت: نکته اول در خصوص اینکه چه باید بکنیم این است که باید یک واقع بینی دقیق از اتفاقات روز کشور داشته باشیم، یکی از دلایل شکست ها توهم است که ابعاد گوناگونی دارد، امروز یکی از مشکلات اساسی که بخشی از جامعه با آن روبروست همین نبود واقع بینی است که به دلیل ضعف رسانه‌ای نیروهای انقلاب ایجاد شده است، کسی منکر مشکلات کشور نیست ولی به اعتقاد من مشکلات کشور در مقایسه با برخی از سال‌های پس از انقلاب چندان حاد نیست اما اینکه ما کاری نکنیم و بی عملی داشته باشیم با این بهانه که امور اجرایی در اختیار ما نیست تفکر غلطی است.

صادق شهبازی از فعالان دانشجویی و تحلیلگر مسائل سیاسی نیز در پاسخ به این سوال که آیا کشور امروز در بن بست به سر می‌برد، گفت: بن بست وقتی است که ما تمامی راه ها را رفته و به جایی نرسیده باشيم، ما انقلاب نکردیم که تنها جای کسان دیگری بنشینیم، این نظام برای تحقق آرمان‌هایی است که در ابتدای انقلاب مطرح کردیم، مگر یادمان رفته است کسانی تنها راه را مذاکره با خارجی ها می دانستند، اگر از فعالیت‌های دلالی مالیات اخذ می شد امروز شاهد این آشفته‌بازار نبودیم.

تغییر ساعت کاری دانشگاه آزاد با هدف بهینه سازی مصرف انرژی

عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه‌ای از تغییر ساعت کاری دانشگاه آزاد اسلامی به ساعت ۶ تا ۱۴ در سازمان مرکزی، واحد علوم و تحقیقات، سازمان سما تهران و تمامی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از روز شنبه ۱۶ تیرماه تا ۳۱ تیرماه خبر داد.

براساس این بخشنامه، ضروری است تمام واحد‌ها و مراکز دانشگاهی در استان تهران ضمن نظارت و تلاش جدی در خصوص کاهش مصرف انرژی، سیستم‌های سرمایش خود را در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم و حداکثر تا ساعت ۱۳:۳۰ خاموش کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار