سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص رتبه دوم مصرف سرانه دارو در کشور به فارس/کارت هوشمند در تامین اجتماعی مطرح نیست

استان فارس در مصرف سرانه دارو بعد از استان تهران رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امیری مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان فارس در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی، در جمع خبرنگاران از رتبه دوم فارس در مصرف سرانه دارو در کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته هفت میلیون و ۷۹۴ میلیون نسخه دارویی در داروخانه‌های مراکز استان فارس پیچیده شده است.

وی با بیان اینکه در مراکز ملکی ۱۰۲ هزار و ۹۰ میلیون نسخه دارویی فقط برای بیماران سرپایی در استان پیچیده شده است،   افزود: با تصمیم شورای عالی بیمه ۳۲ نوع دارو که شامل ۹۷ قلم دارویی است از پوشش بیمه‌ای خارج شده است، این تصمیم از سوی تامین اجتماعی اتخاذ نشد.

امیری با اشاره به انجام عمل‌های صورت گرفته در بیمارستان شهید بهشتی شیراز، اظهار کرد: در سال ۹۶، ۱۶ هزار و ۵۷۱ عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده است که از این تعداد ۶۱ عمل جراحی بزرگ و متوسط بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش ارتوپدی و زنان و زایمان این بیمارستان نیز که به عنوان بخش نمونه کشوری معرفی شده است، از لحاظ ارائه خدمات درمانی تا کنون موفق بوده است، اضافه کرد: پارسال ۲۳ هزار و ۱۲۱ نفر در بخش این بیمارستان بستری شده اند.

امیری تصریح کرد: همچنین در سال ۹۵، هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان هزینه در بخش درمان این بیمارستان صرف شده است.

مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه ۱۴ خیر در حوزه این سازمان فعالیت دارد، گفت: برای نخستین بار در کشور، همایش تجلیل از خیران بیمه تامین اجتماعی در ۲۰ تیرماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود.

عبدالکریم نباتی مدیرکل تامین اجتماعی فارس هم با اشاره به اینکه بحث کارت هوشمند در تامین اجتماعی فعلا مطرح نیست و مردم مراقب افراد سودجو باشند، گفت: مدیریت و میزان سرمایه گذاری شرکت‌های وابسته به تامین اجتماعی به مدیریت استان نیست و من از آن بی اطلاع هستم.

وی افزود: ۷۱۸ هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش است که در کل به ۲ میلیون ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش که ۴۵۰ هزار نفر بیمه شده اجباری هستند.

نباتی ادامه داد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری که در مقایسه با پارسال تفاوت نداشته ۱۰ هزار و ۳۲۴ نفر هستند و تعداد مستمری بگیران ۱۲۸ هزار خانوار هستند که ماهیانه ۲۰۶ میلیارد تومان واریز می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس ادامه داد: تعهدات کوتاه مدت نیز ۱۰ میلیارد تومان واریز داریم.

نباتی یادآور شد: طرح بخشودگی جرائم در سال جاری اجرایی شد برای کارفرمایان خوش حساب که بیش از ۱۰ هزار نفر بودند و حدود ۳۳ میلیارد تومان تحت بخشودگی قرار گرفت.

انتهای پیام/ن

نشست خبری مدیران بیمه ای و درمان سازمان تامین اجتماعی در شیراز

برچسب ها: غذا و دارو ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.