دیناروند گفت: برخی پزشکان برخلاف اصول علمی که به آن اعتقاد دارند نسخه نویسی می کنند و گاهی اوقات فقط علائم را هدف قرار می دهند.

دکتر دیناروند معاون غذا و داروی وزیر بهداشت در گفتگو  با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از پزشکان بیش از اندازه دارو تجویز می کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در رابطه با تجویز بیش از اندازه ی دارو گفت: یکی از معضلات تجویز و مصرف در ایران که یک علامت منفی تلقی می گردد همین فرهنگ نامناسب مردم است.

وی افزود: همین امر سبب شده تا برخی پزشکان برخلاف اصول علمی که به آن اعتقاد دارند نسخه نویسی کنند و گاهی اوقات فقط علائم را هدف قرار می دهند.

دکتر دیناروند ادامه داد: گاهی ریشه بیماری ممکن است نیاز به دارو نداشته باشد و با تغذیه یا استراحت برطرف شود اما پزشک به جای توصیه به استراحت بیمار اقدام به تجویز دارو می کند.

وی افزود: این دارو ها ممکن است تقویت کننده، "کورتون"، مسکن، ضد درد و یا چیزهایی که لزوما در درمان بیمار تعیین کننده نیستند باشد اما مصرف هر دارویی مضر است.

وی در خصوص این نوع درمان گفت: ما تا زمانی که نیازمند نشدیم نباید دارو مصرف کنیم چرا که تمام مولکول‌های دارویی عوارض جانبی دارند و به هر حال مصرف دارو در قبال یک نیاز واقعی باید صورت گیرد.

دیناروند خاطرنشان کرد: سرانه‌ی مصرف "آنتی بیوتیک" ایران در مقایسه با کشور های اروپایی بیشتر بوده که نشان دهنده ی تجویز بی مهابای آن و استفاده ی بی مهابانه از دارو است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.