سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل؛

دانشگاه ها کانون علم و توسعه فرهنگی هستند

استاندار اردبیل گفت: دانشگاه ها به عنوان محل پژوهش می توانند در تمام مسایل تاثیر گذار باشند و در واقع کانون علم و دانش و مبدا انتشار رویکردهای فرهنگی و اجتماعی محسوب می شوند.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید با دانشگاه ها ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و در رابطه با طرح های پژوهشی برای توسعه استان گام های اساسی برداشته شود.

وی با بیان اینکه نگرش پذیرش دانشجو در دانشگاه ها باید تغییر کند افزود: امروزه با توجه به بازار کار و نیاز جامعه باید دانشجو پذیرش کرد تا بعد از فارغ التحصلی جوانان دنبال شغل کاذب نروند.

استاندار اردبیل افزود: کار کردن در مواقع سختی و حساس هنر است و گرنه در مواقع ایده آل همه می توانند نتیجه بگیرند.

بهنام جو گفت:دانشگاه ها هم به مثابه سایر دستگاه های اجرایی برنامه ۴ ساله خود را در رابطه با توسعه و روند پیشرفت ارائه دهند تا برای زیرساخت های لازم در این رابطه برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه سهم دانشگاه ها در ایجاد اشتغال پایدار مشخص شود گفت: دانشگاه ها با راه اندازی استارت آپ ها و ترسیم نقشه راه جهت ایجاد اشتغال باید نقش خود را به نحو احسن انجام دهند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با افتتاح کتابخانه دانشگاه محقق اردبیلی انتظار می رود سرانه کتابخانه و مطالعه در این دانشگاه که حدود ۱۱هزار دانشجو در مقاطع مختلف دارد افزایش یابد.

بهنام جو گفت: طرح های قابل اجرا و اشتغال زا بیشتر از سوی سرمایه گذرانی که عمدتا اهل استان هستند و برای فرزندان این خطه دلسوزی دارند مورد استقبال قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه علیرغم کاهش اعتبار در بخش های عمرانی، استان اردبیل وضعیت مناسب دارد افزود: باید با ارائه راهکارهای مناسب توسط پژوهشگران، سرانه درآمد مردم در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری افزایش یابد.

استاندار اردبیل خواستار فعالیت اساتید و دانشجویان در مسائل پژوهشی شد و افزود: کارهای پژوهشی نباید مغفول بمانند و  دانشجویان فارغ التحصیل از نزدیک با کار و شرایط آن آشنا شوند.

انتهای پیام/ح

سهم دانشگاه ها در ایجاد اشتغال پایدار مشخص شود

برچسب ها: دانشگاه ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.