سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شیوع مصرف موادمخدر در خوزستان بالاتر از میانگین کشوری است

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آخرین شیوع شناسی انجام شده، مصرف موادمخدر در استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشتر است.

فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس آخرین شیوع شناسی انجام شده، مصرف موادمخدر در استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: ترتیب سایر استان‌های کشور بر اساس آخرین شیوع شناسی انجام شده شامل استان گلستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، مرکزی، فارس، کرمانشاه، لرستان و استان سیستان و بلوچستان است و به گفته محققان میزان مصرف موادمخدر بالاتر از میزان میانگین کشوری است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: موضوع پیشگیری و مداخله به هنگام در جلوگیری از وقوع انواع آسیب‌های اجتماعی و به ویژه آسیب اعتیاد از اهمیت بالایی برخوردار است و بهزیستی اقدامات خود را بیشتر در حوزه پیشگیری از اعتیاد و پس از آن در حوزه‌های دیگر متمرکز کرده است.

اجرای طرح جدید پیمایش آسیب‌های اجتماعی در کشور

عباسی با اشاره به افزایش فعالیت سامانه خط ملی مشاوره اعتیاد در سال جاری تاکید کرد: افرادی که در ساعات مختلف نیازمند دریافت مشاوره و راهنمایی در موضوعات مختلف در حوزه اعتیاد هستند، می‌توانند با تماس با سامانه خط ملی مشاوره اعتیاد از راهنمایی مشاوران متخصص پشت خطوط بهره‌مند شوند.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر بیشترین تماس گیرندگان با سامانه ملی مشاوره اعتیاد شامل افرادی است که در خانواده آن‌ها فرد معتادی حضور دارد و برای دریافت راهنمایی و کمک‌های تخصصی از مشاوران این سامانه با آن تماس می‌گیرند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: رصد آسیب‌های اجتماعی مختلف از طریق اجرای طرح پیمایشی جدید در کشور در حال اجرا است و این پیمایش شیوع شناسی مبحث اعتیاد را نیز در برمی‌گیرد و به شرط موافقت مسئولان نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.