محسنی بندپی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد پرسنل بهزیستی زنان هستند، گفت: خدمات تخصصی مانند مشاوره و حمایت‌های اجتماعی توسط زنان در این سازمان ارائه می‌شود.

۶۵ درصد پرسنل بهزیستی را زنان تشکیل می‌دهندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، سفیر کشور سوئد و جمعی از مسئولان سازمان بهزیستی کشور امروز(چهارشنبه) از مرکز جامع خدمات مشاوره ۱۴۸۰ بازدید کردند.

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵ درصد پرسنل سازمان بهزیستی کشور را زنان تشکیل می‌دهند و خدمات تخصصی در حوزه مشاوره و حمایت‌های اجتماعی را به جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، بهزیستی مکلف به افزایش خدمات خود در حوزه اجتماعی شده و اثر بخشی خدمات مشاوره دلیل افزایش این قبیل خدمات است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: سازمان جهانی بهداشت در سال جاری شعار روزه مبارزه با موادمخدر را با عنوان «گوش بسپار» انتخاب کرد و این موضوع نشان دهنده اهمیت مشاوره و توجه به خانواده است.

محسنی بندپی در ادامه گفت: هدف ما این است که از رشد سایر آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم و در این میان مواردی چون کودک‌آزاری، همسرآزاری و اعتیاد از اولویت خاصی برخوردار هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت طلاق به صورت الکترونیکی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه فوق که به صورت پایلوت در استان خراسان جنوبی انجام شد، کاهش ۸ و یک دهم درصدی طلاق را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تیم‌های مشاوره بهزیستی در جریان ارائه خدمات مشاوره‌ای به زلزله زدگان کرمانشاهی با عنوان «محب» در مناطق زلزله زده حضور داشتند و به ۷۹ هزار نفر در این راستا خدمات مشاوره‌ای لازم را ارائه دادند.

در ادامه هلنا سانگلند سفیر سوئد در ایران اظهار کرد: در جنوب کشور سوئد مرکزی وجود دارد که در راستای حمایت از زنان موارد گزارش شده زنان آسیب دیده را به پلیس گزارش می‌دهد.

محسنی بندپی در ادامه در پاسخ به سوال سفیر سوئد در خصوص ارائه خدمات اجتماعی به اتباع غیر ایرانی حاضر در ایران مثل اتباع افغان، تاکید کرد: هرگونه خدمات اجتماعی که در کشور ایران ارائه می‌شود، سایر افراد حاضر در کشور را در بر می‌گیرد و لازم به ذکر است که سازمان بهزیستی کشور در راستای خدمات اجتماعی، یک مرکز توانبخشی را نیز در کشور افغانستان تاسیس کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: ایران مسائل و معضلات اجتماعی را با مشارکت بخش‌های مشاوره‌ای تخصصی برطرف می‌کند و در چنین مواردی حضور مستقیم  پلیس و نگرش امنیتی وجود ندارد و سایر افرادی که مورد هرگونه خشونت و ظلم و آزار واقع می‌شوند، از خدمات مشاوره‌های تخصصی مجموعه هایی چون مرکز جامع خدمات مشاوره‌ای و اورژانس اجتماعی بهره مند می‌شوند.

محسنی بندپی همچنین از امضای تفاهم نامه ایران با کشور سوئد برای ارائه خدمات اشتغال به معلولان و راهنمای شغلی برای این جامعه هدف خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با یکی از موسسات خصوصی کشور سوئد به امضا رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.