سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت مطرح کرد؛

بررسی تاثیر الگوی مصرف در تعیین وضعیت الگوی ناامنی غذایی

عبداللهی بررسی الگوی مصرف غذایی خانوارهای کشور را برای تعیین وضعیت ناامنی غذایی موثر دانست.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در  اولین کارگاه آموزشی بررسی ملی الگوی مصرف غذایی خانوار‌های کشور برای مدیران و کارشناسان تغذیه ۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور اظهار کرد: اطلاعات بررسی مصرف خانوار‌ها در سیاستگذاری‌های غذا و تغذیه در سطح کلان و در حیطه‌های تولید، توزیع، واردات و صادرات غذایی و قیمت گذاری اقلام غذایی لازم است.

وی ادامه داد: همچنین در برنامه ریزی‌های تغذیه ای، اجرای مداخلات و حمایت‌های لازم برای دستیابی به مواد غذایی مغذی، سالم و مطابق با عادات و ترجیحات افراد جامعه و آموزش افراد جامعه در راستای انتخاب بهتر غذا به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر لازم است الگوی مصرف غذایی مردم در مقاطع مشخصی مطالعه شده و عوامل خطر تغذیه‌ای بیماری‌ها شناسایی شود.

وی بیان کرد: کمک به تعیین وضعیت ناامنی غذا و تغذیه‌ای در جامعه و تدوین سبد غذایی مطلوب از دیگر کاربرد‌های مهم مطالعات بررسی مصرف غذایی خانوار‌های کشور به شمار می‌رود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی بررسی ملی مصرف غذایی خانوار‌های کشور در چند مرحله برای کارشناسان تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و بررسی با مراجعه به خانوار از شهریورماه در استان‌های کشور خبر داد.
 
انتهای پیام/
 

برگزاری کارگاه آموزشی الگوی مصرف غذایی خانوارهای ایرانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.