یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی املت را در تقویت دستگاه گوارش و رفع یبوست موثر دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  املت پیاز و گوجه‌فرنگی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۲، B۳، B۵، B۶، B۱۲ ، ب‌کمپلکس، اسید چرب امگا ۳، پروتئین، کلسیم، آهن، فیبر، منیزیم، سدیم، پتاسیم، گوگرد، فسفر، سلنیوم و اسید فولیک است.

برای بررسی خواص ا‌ملت پیاز و گوجه‌فرنگی و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است با حیدر عظما‌یی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

تقویت دستگاه گوارش و بیماری‌های روماتیسمی با املتی بسیار لذیذ

 مهم‌ترین خواص ا‌ملت پیاز و گوجه فرنگی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص ا‌ملت پیاز و گوجه‌فرنگی اظهار کرد: این غذا به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E  و سلنیو‌م خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی با اشاره به مفید بودن املت پیاز و گوجه‌فرنگی برای مبتلایان به روماتیسم بیان کرد: این غذا به تقویت عمومی بدن کمک شایانی می‌کند بنابراین برای افرادی که بنیه ضعیف دارند و اشخاص لاغر بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: املت پیاز و گوجه‌فرنگی به علت وجود کلسیم، فسفر و ویتامین D موجب استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند.

عظمایی تاکید کرد: املت پیاز و گوجه‌فرنگی عملکرد دستگاه گوارش را بهتر و یبوست را هم برطرف می‌کند؛ این غذا تاثیر چشمگیری در تقویت پوست و مو دارد.

عظمایی یادآور شد: املت پیاز و گوجه‌فرنگی به علت وجود آهن، اسید فولیک و ویتامین B۱۲ موجب رفع کم خونی می‌شود؛ این غذا خاصیت آنتی بیوتیکی دارد بنابراین عفونت‌های بدن را از بین می‌برد.

تقویت دستگاه گوارش با املتی لذیذ

 مواد لازم برای تهیه املت پیاز و گوجه‌فرنگی (سه تا چهار نفر)

گوجه فرنگی                                  ۶ عدد

تخم مرغ محلی                            چهار عدد

پیاز                                                یک عدد

سیر                                               ۲ حبه

نمک، فلفل و زردچوبه                 به مقدار لازم

نان سنگک                                    به مقدار لازم

روغن کنجد                                 به مقدار لازم

رب گوجه‌فرنگی                        یک قاشق مرباخوری

انتهای پیام/

پگاه آقایی

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.