سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی ؛

بحران های اقتصادی و نحوه تبدیل آن به فرصت های رشد در آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی ،گفت:بحران های اقتصادی و نحوه تبدیل آن به فرصت های رشد در استان در اتاق بازرگانی تبریز بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ در این نشست تولید کنندگان ، اصناف و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی مسایل و مشکلات خود را با توجه به نابسامانی های اخیر بازار ارز مطرح کردند.


جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این نشست را بررسی فرصت های اقتصادی برای تبدیل بحران به فرصت و یافتن جایگزین مناسب برای واردات دانست و گفت : با توجه به ممنوعیت واردات کالاهای مختلف ، تولیدکنندگان استان باید نیاز بازار را تأمین کنند.


وی افزود :بر اساس آمارهای رسمی و غیر رسمی سالانه کفش به ارزش 350 میلیون دلار وارد کشور می شود و با توجه به توانمندی بالای آذربایجان شرقی در زمینه تولید کفش می توان نیاز بازار را از تولیدات داخلی برطرف کرد.


وی گفت : با توجه به افزایش نرخ ارز واردات کالا به صرفه نیست و باید به دنبال بازارهای جدید برای افزایش صادرات بود.


جهانگیری خاطرنشان کرد : هم اکنون شرایط برای فعالیت بنگاه های کوچک فراهم است و آنها می توانند فقط برای واردات کالاهای اساسی و ضروری اقدام و در کنار آن برای صادرات تولیدات داخلی همت کنند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مشکل فعلی بنگاه های اقتصادی استان را تأمین نشدن نقدینگی برشمرد و گفت : دولت اعتبارات خوبی برای تآمین نقدینگی مورد نیاز آنان در قالب تسهیلات نوسازی صنایع ،ایجاد اشتغال پایدار روستایی و اشتغال فراگیر پرداخت می کند.


رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز گفت:بخش خصوصی همیشه در کنار دولت برای کمک به رشد اقتصادی بوده ولی با توجه به افزایش نرخ ارز دولت باید در تخصیص ارز برای واحدهای کوچک و متوسط شرایط راحت تر و شفاف تری فراهم کند.


حسن زاده افزود: برخی فعالان اقتصادی که از فروردین ماه اقدام به دریافت ارز با نرخ دولتی از طریق سامانه نیما کرده اند نتوانسته اند از ارز مورد نیاز خود بهره مند شوند و با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.


وی گفت:مسئولان باید در تدوین قوانین و اِعمال سیاست های اقتصادی دقت بیشتری داشته باشند و با مشاوره بخش خصوصی به صورت کارشناسی عمل کنند.

 

انتهای پیام/

 

بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی در اتاق بازرگانی تبریز

برچسب ها: اخباراقتصادی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.