قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش‌های مختلف را در شکوفایی و آبادانی کشور ضروری خواند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورا و هیات ممیزه دانشگاه تبریز تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش‌های مختلف را در شکوفایی و آبادانی کشور ضروری خواند و یاد آورشد:ماموریت خاص هر دانشگاه این است که در حد توان با اجرای طرح‌هایی به حل مشکلات منطقه علی الخصوص مسائل اقتصادی و صنعتی آن کمک کند.

وی تاکید کرد: لازم است دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود و نیاز‌های منطقه و کشور برای تولید علم اقدام و دردی از مشکلات جامعه را حل کنند.

وی گفت: مشکلات جامعه راه حل علمی دارد و یکی از رسالت‌های دانشگاه باید تولید علمی باشد که در خدمت بشریت باشد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های سطح یک و تاثیرگذار کشور باید برای حل مشکلات جامعه و نیاز مردم تلاش کنند تصریح کرد: باید به سمت کیفیت گرایی و حضور موثر در جامعه حرکت کنیم.

وی حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های کار آفرین، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک با سایر دستگاه و سازمان‌ها به منظور حل مشکلات جامعه و حضور در بطن جامعه تعیین کننده دانست.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های هر منطقه با توجه به پتانسیل‌هایی که در خود دارند باید در این عرصه‌ها اقدام به حرکت کنند که در این راستا وزارت علوم سعی در ماموریت محور کردن دانشگاه‌ها و انتخاب مدیران متعهد و کاردان و برنامه محور دارد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آموزش عالی کشور در طول چهار دهه با وجود برخی مشکلات، به برکت این انقلاب توفیقات و رشد قابل توجهی در بخش‌های مختلف داشته است، تصریح کرد: قبل از انقلاب در دانشگاه‌های کشور در چند رشته، نیروی انسانی تربیت می‌شد که این امر باعث خروج بسیاری از دانشجویان از کشور برای ادامه تحصیل می‌شد، اما بعد از انقلاب به خاطر توانمندی‌هایی که در کشور ایجاد شده امروزه در همه رشته ها، نیروی ماهر و متخصص تربیت می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر تلاش دانشگاهها برای حل مشکلات جامعه

برچسب ها: اخباردانشجویی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.