سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورکاظمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی فردا برگزار می‌شود

رئیس سنجش پزشکی گفت: آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی فردا (۷ تیر) در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می‌شود.

محمدحسین پورکاظمی رئیس سنجش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص برگزاری آزمون صلاحیت بالینی پزشکان عمومی گفت: آزمون صلاحیت بالینی پزشک عمومی مربوط به دانشگاه ها بوده است و در سراسر کشور برای پزشکانی که دوره تحصیل خود را به اتمام رسانده اند برگزار می شود.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه و ضوابط آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی افزون بر امتحانات و ارزیابی‌های پایان بخش‌های بالینی، پس از مرحله کارورزی آزمون مهارت‌های بالینی برگزار می‌شود و در این آزمون نمره ای برای پزشکان اعلام نمی‌شود بلکه نتیجه به صورت رد یا قبول اعلام و به پذیرفته شدگان گواهینامه صلاحیت بالینی داده می‌شود.

رئیس سنجش پزشکی تصریح کرد:برنامه ما در آینده این است که نتایج آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی به عنوان سوابق تحصیلی در نتایج آزمون دستیاری پزشکی لحاظ شود و این کار در ارتای علمی پزشکان تاثیر مثبتی خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی با هدف سنجش و  میزان توانمندی بالینی فارغ التحصیلان  دوره دکتری عمومی پزشکی برگزار می شود و نوبت قبلی آن ۲۷ اردیبهشت ماه بود و تا پایان سال 97  این آزمون در چهار نوبت دیگر در تاریخ‌ هفتم تیر، ۲۵ مرداد، ۲۴ آبان و ۱۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

فردا؛ زمان برگزاری آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی

برچسب ها: اخبار پزشکی ، آزمون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.