سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۷۰ هزار نفراتباع افغان در رفسنجان

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت :رفسنجان دومین شهرستان پرجمعیت استان است که ۷۰ هزار اتباع افغانستانی دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضائیه گفت:نقش شهید بهشتی در انقلاب خیلی بزرگ بود و در کشور آلمان مراکز اسلامی را اداره می‌کرد و جاذبه و دافعه آن شهید مظلوم زبانزد و از اساسی‌ترین افرادی بودند که به فرمان امام خمینی (ره) در تشکیلات قضایی و سازماندهی و مدیریت قوه قضایی نقش داشت.

وی با اشاره به جمله شهید بهشتی که فرمودند: قرار نیست امام سپر بلای ما شوند، ادامه داد: شهید بهشتی در هجمه‌های شدیدی که در داخل و خارج متحمل می‌شدند، هیچگاه از امام (ره) برای خود استفاده نکردند.

حجت الاسلام پورمحمدی توضیح داد: رفسنجان دومین شهرستان پرجمعیت استان است، ۷۰ هزار اتباع افغانستانی دارد با سابقه بسیار طولانی در مبارزه سیاست و فرهنگ قضات از مناطق مختلف کشور هستند و بیش از یک چهارم شهدای استان از رفسنجان هستند، اما دادسرای مستقل نداریم.

وی اظهار داشت: در شهرستان رفسنجان ۲۰ قاضی داریم که هر قاضی سالانه نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ پرونده رسیدگی می‌کند و پرونده‌های زیادی هم در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه نظارت‌ها اگر از سوی دولت کمرنگ باشد، پرونده‌ها به قوه قضاییه سرازیر می‌شود، گفت: عدم نظارت بر مؤسسات مالی از سوی دولت مشکلات را به سمت قوه قضاییه سرازیر می‌کند.

پورمحمدی تصریح کرد: رهبر انقلاب اشتغال و اقتصاد را اولویت اول کشور دانستند، و مسئولان کشور بایستی با اعتماد به جوانان و استعداد‌های داخلی نگاه شان به خارجی‌ها و قصه برجام و غربی‌ها نباشد، اگر نسخه‌ای که رهبر انقلاب پیچیدند دولتمردان عمل کنند بسیاری از مشکلات بیکاری و مسکن حل خواهد شد.

انتهای پیام/ی

ایجاد اشتغال بسیاری از مشکلات را حل می کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.