سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسیدگی به نیمی از پرونده‌های قضایی در شورا‌های حل اختلاف

دهمین همایش سراسری شورا‌های حل اختلاف مرکز استان با حضور روسا، قضات، دبیران و اعضای شورا‌های حل اختلاف مرکز استان در سالن شرکت برق ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در مراسم دهمین همایش سراسری شورا‌های حل اختلاف مرکز استان با اشاره به این که تمام همت دستگاه قضایی استان در صدد حل و فصل کوتاه مدت مسائل و مشکلات قضایی مردم است گفت: ورودی پرونده‌ها به شعب شورا بسیار خوب است و رتبه پنجم کشوری را توانسته ایم ازآن خود کنیم.

 حیدری همچنین بر سعی قضات و دبیران و اعضای شورا‌های حل اختلاف بر صلح و سازش دعاوی قضایی تاکید کرد و افزود: در سال گذشته ۵۸ هزار پرونده از طریق صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی شده است که ۳۷ درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود و با احتساب این آمار از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی همچنین بر کیفی سازی رسیدگی به پرونده‌های مختلف قضایی، اتقان آرار صادره و پرهیز از اطاله دادرسی در محاکم قضایی و شورا‌های حل اختلاف استات تاکید کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان نیز در این مراسم با اشاره به این که ۳۳۷ شعبه شورا‌های حل اختلاف در استان وجود دارد گفت: ۱۶۵۶ نفر در این مراکر مشغول فعالیت هستند.

صمدی افزود:در سال گذشته از مجموع ۴۳۰ هزار پرونده‌ای که وارد دستگاه قضایی استان شده است ۲۰۹ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی شده است که این میزان ۴۸ و هفت دهم درصد کل پرونده‌ها را شامل می‌شود.

همچنین در این مراسم از قضات، دبیران و اعضای منتخب شورا‌های حل اختلاف استان و روسای حوزه‌های قضایی برتر تجلیل شد. شورا‌های حل اختلاف شورا‌های حل اختلاف و روسای حوزه‌های قضایی برتر تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ی

 

 

برگزاری دهمین همایش سراسری شورا‌های حل اختلاف

برچسب ها: دادگستری ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.