سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

طب سوزی، طب بدون عارضه / استقبال مردم از طب سوزنی روز به روز بیشتر می‌شود + تصاویر

بیش از ۲۰۰ بیماری از جمله سینوزیت، زانو درد، کمر درد، بیماری‌های زنان و زایمان، بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های عصبی و تیک‌های عصبی را می توان از طریق طب سوزنی درمان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛‌ چند سالی است که در ایران طب بدون عارضه سوزنی در ایران و همچنین استان لرستان رونق پیدا کرده است.

دلفان، پزشک عمومی در مورد طب سوزی می‌گوید: طب سوزی یک طب مکمل در کنار دیگر درمان‌های کلاسیک می‌تواند قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: توسط افراد متخصص یک سری سوزن‌های خاص در نقاط خاصی از بدن که گذرگاه‌های انرژی دانسته می‌شوند استفاده می‌شود. با فروکردن این سوزن‌های بسیار نازک باعث تسکین درد یا درمان مشکل خاصی از بیمار می‌شود.

این شیوه درمانی که ۵ هزار سال پیش در چین باستان در دوران نوسنگی رواج داشته است، حدود ۳۰ سالی است که درایران رونق پیدا کرده است. مردم از وقتی تاثیرات مثبت این شیوه‌ی درمانی را دیده اند و تجربه کرده اند، از آن بیشتر استقبال می‌کنند.

با توجه به گسترش این درمان در ایران، کلینیک‌های گوناگونی برای آن تأسیس شده‌است.

از یکی از افرادی که برای درمان با طب سوزنی به کلینیک مراجعه کرده بود در مورد علت حضورش پرسیدم و گفت: دیسک گردن دارم چند جلسه است که برای درمان بیماری ام طب سوزنی انجام می‌دهم. تاثیرات بسیار خوبی داشته است در همین چند جلسه درد گردنم کمتر شده است.

یکی دیگر از این بیماران گفت: مفصل‌های پا‌های من ساییدگی دارد، دومین جلسه است که برای درمان طب سوزنی به این کلینیک می‌آیم و واقعا برای درمان بیماری من مفید بوده است.

از طب سوزنی می‌توان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد.

آزادبخت، پزشک طب سوزی در مورد بیماری‌هایی که از طریق این شیوه‌ی درمانی درمان می‌شوند گفت: بیش از ۲۰۰ بیماری از طریق طب سوزنی درمان می‌شود. بیماری‌هایی از جمله سینوزیت، زانو درد، کمر درد، بیماری‌های زنان و زایمان، بیماری‌های گوارشی، سکته‌های مغزی، بیماری‌های عصبی مانند استرس بی خوابی، گرفتگی عضلات و کانال های بدن و تیک‌های عصبی درمان می‌شود.

استفاده از این شیوه درمانی نسبت به دیگر شیوه‌های درمانی برتری‌هایی هم دارد.

دلفان، پزشک عمومی دراین باره می‌گوید: در شیوه درمانی طب سوزنی هزینه‌ها کاهش می‌یابد. فرد بعد از مشخص شدن نوع بیماری اش مثلا کمر درد می‌تواند به کلینیک‌های طب سوزنی مراجعه کنند و با هزنیه کمتری بیماری خود را درمان کنند. دیگر فرد نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین عمل و خرید دارو را نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: از دیگر مزایای طب سوزنی این است که دیگر از دارو‌های شیمیایی که برای بدن ضرر‌هایی به همراه خواهند داشت استفاده نخواهد کرد.

آزادبخت، پزشک طب سوزی درباره دیگر مفاید طب سوزی گفت: طب سوزی در دنیا به عنوان طب بدون عارضه شناخته شده است، یعنی هیچ آماری در مورد عوارض طب سوزی تا به امروز ثبت نشده است.

به واسطه درمان‌های موفق طب سوزنی اعتمادی را در بین مردم به وجود آورده که باعث شده که تعداد علاقه‌مندان به این شیوه درمانی افزایش یابد.

گزارش از سعیده دریکوند

انتهای پیام/د

برچسب ها: درمان ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.