تغذیه درست و رعایت رژیم غذایی مناسب می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشگیری ازانواع بیماری‌ها داشته باشد.

دکتر ابراهیم فلاحی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گفت: تغذیه می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان ها، دیابت، فشار بالای خون ومشکلات کلیوی دارد.

رمضان فرصتی برای پیشگیری از بیماری‌ها

وی افزود: ماه رمضان فرصتی است برای اینکه بدن بتواند متابولیسم خود را طوری تنظیم کند که وزن متعادل شود، اما بستگی به این دارد که فرد در طول شب چه برنامه غذایی دارد از این موقعیت استفاده کند.

رمضان فرصتی برای پیشگیری از بیماری‌ها

وی ادمه داد: ابتدا معمولا در همان اوایل صبح قند‌ها مصرف می‌شوند وبعد به تدریج ذخائر چربی خارج می‌شود بنابراین فرصتی است که وزن افرادی که بالا است کاهش پیدا کند.

رمضان فرصتی برای پیشگیری از بیماری‌ها

فلاحی گفت: روزه داری اصولی در این ماه مبارک یعنی پرهیز از مصرف غذا‌های خیلی شیرین، پرچرب وپرحجم در وعده سحر وافطار وبرعکس مصرف کافی مایعات میوه وسبزیجات وغذا‌های سبک نظیر نان وغلات سبوسدار استفاده شود.

رمضان فرصتی برای پیشگیری از بیماری‌ها

وی افزود: بدن در طول روز بین ۸ تا ۱۰ لیوان آب نیاز دارد که باید در فاصله افطار تا سحر تامین شود و باید سعی شود به مایعاتی که میخوریم تخم شربتی اضافه کنیم، چون حجم آب بیشتری را در خود ذخیره می‌کنند واز عطش جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: باید سعی شود در هنگام افطار شیرومایعات ولرم باخرما یا کشمش استفاده شود و از غذا‌های سرخ کردنی، چای مایعات کافئین دار کمتر استفاده شود.

رمضان فرصتی برای پیشگیری از بیماری‌ها

فلاحی افزود: از بعضی خواراکی‌ها نظیر سوپ‌هایی که سبزیجات دارند و آش‌هایی که حبوبات کمتری دارند در وعده افطار استفاده شود چون در صورت استفاده در وعده سحر به دلیل اینکه سنگین هستند حجم معده را زود پرمی کنندو فرد در طول روز احساس گرسنگی می کند و برای تامین آب والکترود‌ها و منبع تامین کننده سدیم بدن  همچنین میوه وسبزیجات که فیبر دارند می‌توان استفاده کرد.

رمضان فرصتی برای پیشگیری از بیماری‌ها

انتهای پیام/م

توصیه های تغذیه ای در ماه میهمانی خدا

برچسب ها: رمضان 97 ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.