گلشنی گفت: هیچ یک از بانکها انگیزهای برای سرمایهگذاری در صنعت ریلی به دلیل آنکه دیز بازده است ندارند.
وی ادامه داد: در بخش اول بیش از 1 هزار واگن برای متروی شهری تولید کردهایم و هماکنون در حال تولید 100 واگن برای متروی شهر مشهد هستیم.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران تاکید کرد: بومیسازی قطعات و تجهیزات از دیگر اقدامات این شرکت به شمار میرود به طوریکه 30 درصد از ساخت هر واگن به صورت اختصاصی بومیسازی شده و با قراردادی که با وزارت کشور منعقد کردهایم روند بومیسازی تجهیزات را گسترش خواهیم داد.
گلشنی با اشاره به اینکه طبق این قرارداد، 630 واگن باید تولید شود، گفت: هماکنون بومیسازی تولید قطعات ما 30 درصد است که با انجام این قرارداد میزان بومیسازی ما در این بخش 55 درصد میشود.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران اظهار کرد: در بخش تعمیر و نگهداری، تمامی واگنها با استفاده از تیم مجرب و متخصص بازسازی میشوند .
وی یادآور شد: تعمیر و نگهداری تمامی واگنهای متروی شهری از طریق این شرکت صورت میگیرد و تا به امروز 30 هزار دستگاه واگن را تعمیر کرده است.
وی یادآور شد: تمامی واگنهای حومهای از طریق لوکوموتیو هدایت میشوند به همین دلیل در حدود 50 درصد ارزش واگن حومه ای بومی سازی شده است.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران افزود: این شرکت به دنبال زنجیره تأمین و توانمندی سازی قطارهاست و این روند کمک میکند که بتوانیم در این حوزه قویتر از همیشه فعالیت کنیم.
گلشنی با بیان اینکه مشکل اصلی هماکنون در بخش واگنسازی تأمین منابع مالی است، گفت: متاسفانه منابع مالی در حوزه واگنسازی بسیار کم است و ما برای تأمین بودجه ساخت واگنهای کلانشهرها با مشکل مواجه شدهایم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون از 30 درصد از ظرفیتهای خود استفاده میکنیم اظهار کرد: با تأمین منابع مالی میتوانیم 3 برابر ظرفیت فعلی در 3 شیفت کار کنیم.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران با بیان اینکه فکر و طرح شهرسازی ریلپایه بسیار خوب بوده است، گفت: متاسفانه این طرح هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده و فعالیت در این بخش بسیار کند صورت میگیرد اما اگر مشکلات سرمایهگذاری در این بخش برطرف شود میتوانیم این ایده را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنیم.
گلشن تصریح کرد: متاسفانه هیچ یک از بانکها انگیزهای برای سرمایهگذاری در صنعت ریلی به دلیل آنکه دیز بازده است ندارند
وی گفت: صنعت ریلی به خاطر آنکه دیر بازده است، باعث شده بارها انگیزهای برای سرمایهگذاری در این بخش وجود نداشته باشد.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران در پایان گفت: اصلی ترین شرکای ما در این بخش کشورهای آسیایی از جمله چین هستند بنابراین در پسابرجام در این بخش مشکلی نداشتهایم.
انتهای پیام/