سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۳۷۵ فقره سرقت در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی استان گفت: در سال جاری ۳۷۵ فقره پرونده سرقت در استان کشف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازبجنورد؛ سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان این که امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد سرقت در استان کاهش یافته است ، افزود: در سال جاری در زمینه مبارزه با سرقت ۵۲۵ فقره پرونده در استان رسیدگی شده که از این تعداد ۳۷۵ فقره پرونده منجر به کشف شده و ۶۳ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: در رسیدگی به ۱۱ فقره پرونده جرائم اقتصادی نیز ۱۵ نفر در زمینه هایی ، چون زمین خواری ، ربا خواری و تسهیلات بانکی دستگیر شده است که ارزش ریالی این تخلف‌ها هشت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال گزارش شده است.
سردار مظاهری بیان کرد: در این مدت ۱۶۸ فقره پرونده با موضوع جعل و کلاهبرداری به ارزش ۲۷ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال رسیدگی شده و ۱۲۰ نفر نیز دستگیر شدند.
وی همچنین گفت: در رسیدگی به ۳۰ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا ، ۸۳ هزار و ۲۶۱ قلم انواع کالا شناسایی شده که ارزش این پرونده‌ها بیش از ۲ میلیارد و ۵۸ میلیون ریال به ثبت رسیده است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای سال ۷۵ پرونده در زمینه جنایی نیز تشکیل شد، افزود: در این زمینه ۱۳ نفر دستگیر شدند.
سردار مظاهری افزود: نیروی انتظامی برای آشنایی خانواده‌ها و افراد با آسیب‌های استفاده از مواد مخدر ، اقدامات و برنامه‌های آموزشی در دستور کار دارد و در این باره با آموزش و پرورش هم تعامل و هم افزایی خوبی وجود دارد.
وی به حادثه‌های پس از تجمع‌های اعتراض آمیز رانندگان اشاره کرد و گفت: در برخی محور‌های مواصلاتی استان  افرادی با سنگ پرانی به سمت کامیون‌ها ایجاد مزاحمت کردند که البته تمام عوامل شناسایی و دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: حادثه‌های سنگ پرانی در شهرستان‌ها از جمله گرمه ، جاجرم ، مانه و سملقان گزارش شد و اکنون امنیت در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان برقرار است.
وی با اشاره به شناسایی و دستگیری باند سارقان به عنف آرایشگاه زنانه شهر بجنورد در کمتر از ۴۸ ساعت گفت: سارق با همدستی سه نفر با ورود به آرایشگاه و با تهدید سلاح سرد ، طلا و جواهرات و تلفن همراه افراد را به سرقت برد.
سردار مظاهری افزود: خراسان شمالی به لحاظ امنیت در رده سه استان کم جرم کشور است و پلیس همواره به اصناف توصیه کرده که با استفاده از تجهیزات امنیتی از بروز مشکل جلوگیری کنند.
انتهای پیام/ ب

کاهش ۱۳ درصدی سرقت در خراسان شمالی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.