سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار؛

مشاهده سمندر آذربایجانی در اشنویه /ثبت سمندر آذربایجانی به نام آذربایجان غربی

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش آذربایجان غربی از ثبت سمندر آذربایجانی به نام آذربایجان غربی خبر داد.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با بیان اینکه نزدیک هشت گونه سمندر در سطح کشور مشاهده و شناسایی شده است افزود: برای اولین بار سمندر آذربایجان غربی توسط کارشناسان محیط زیست استان در شهرستان اشنویه مشاهده و ثبت شد.

امید یوسفی با بیان اینکه در این راستا ۱۶ عدد سمندر آذربایجانی در استان مشاهده شده است افزود: این گونه جانوری جزو گونه‌های نادر است که تنها در آذربایجان غربی مشاهده شده است.

رئیس اداره حیات وحش آذربایجان غربی با اشاره اینکه این گونه ابتدا توسط محققان علاقمند به حوزه محیط زیست استان مشاهده سپس در بازدید از کارشناسان اداره کل در شهرستان اشنویه مورد تایید قرار گرفت ادامه داد: در زمان حاضر این گونه در کشور به اسم استان آذربایجان غربی ثبت شده است و تلاش‌ها برای تکثیر جمعیت و صیانت از این گونه در حال انجام است.

 وی اضافه کرد: پیش از این نیز پرندگان نادری چون میش مرغ و غاز پیشانی سفید کوچ و گوزن زرد ایرانی منحصرا در استان آذربایجان غربی دیده شده اند به طوری که  ۸۵ درصد جمعیت گوزن زرد کشور به تعداد ۱۷۰ راس و ۸ هزار و ۵۰۰ قطعه از جمعیت ۲۰ هزار قطعه‌ای غاز پیشانی سفید کوچک جهان و همه ۳۰ قطعه میش مرغ کشور در طبیعت آذربایجان غربی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/م

مشاهده ۱۶سمندر در آذربایجان غربی

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.