زیستگاه کوهستانی قوچ و میش ارمنی در بوکان شکار ممنوع می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان گفت: بزودی زیستگاه کوهستانی قوچ و میش ارمنی در این شهرستان شکار ممنوع می شود.

محمد احمدی اظهار داشت: روز گذشته زیستگاه های کوهستانی قوچ و میش ارمنی در این شهرستان مورد پایش قرار گرفت و وضعیت این زیستگاه مطلوب ارزیابی شده است..

وی بارشهای مناسب امسال را علت مطلوب بودن وضعیت زیستگاه کوهستانی قوچ و میش ارمنی در بوکان دانست و گفت : در این زیستگاه حیواناتی نظیر قوچ و میش ارمنی ، روباه ، خرگوش ، گرگ ، کبک ، کبک چیل ، عقاب طلایی ، سارگپه ، دلیجه و سایر پرندگان و انواع خزندگان زیست می کنند.

احمدی تصریح کرد: زیستگاه فوق به لحاظ دارا بودن شرایط خاص تغذیه ای و امنیتی مکان مناسبی برای زیست حیات وحش منطقه از جمله قوچ و میش ارمنی است و به همین دلیل سال گذشته به سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد شد تا این منطقه شکار ممنوع اعلام شود.

وی ضمن ابراز امیدواری برای موافقت با این پیشنهاد تصریح کرد: در چند سال اخیر با ایجاد امنیت کامل برای قوچ و میش از طریق برخورد قاطع با شکارچیان متخلف وضعیت زیست این گونه حیوانی بهبود پیدا کرد.

احمدی در پایان گفت: میش مرغ، سمندر کردستانی و قوچ و میش ارمنی گونه های جانوری حیات وحش بوکان هستند که در معرض تهدید انقراض قرار دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.