فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت:خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی وحشی ممنوع می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  محمد خلیلی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بر اساس قانون شکار و صید ،خریدوفروش،نگهداری و حمل هر گونه  گونه های گیاهی و جانوری وحشی بدون کسب مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست غیر قانونی  می باشد و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

وی افزود:  در آستانه سال نو با رونق خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی از جمله سمندر،مار آبی،لاک  پشت های زینتی،لاله واژگون در میادین و معابر پر رفت و آمد مامورین یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان  غربی با شناسایی و تحت تعقیب قرار دادن  عاملین اصلی فروش با آنان برخورد خواهند کرد.

خلیلی  از شهروندان  درخواست نمود به دلیل در خطر انقراض بودن گونه ها از خرید آن خودداری نموده ودر صورت مشاهده  فروش مراتب را در طول شبانه روز از طریق سامانه تلفنی 1540 به یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت :در سال های اخیر عرضه و فروش برخی از  گونه های جانوری از جمله سمندر،مارآبی و انواع لاک پشت ها در ایام نوروز رواج یافته است که ادامه این روند می تواند آسیب جدی بر زیستگاه های طبیعی وارد آورد.

انتهای پیام/م

ممنوعیت خرید وفروش گونه های جانوری و گیاهی وحشی

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.