سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مبارزه با آفت بالشتک مرکبات در مازندران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: مبارزه با آفت بالشتک مرکبات از امروز ۲۰ خرداد در باغ‌های استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مبارزه شیمیایی علیه آفت بالشک مرکبات از امروز ۲۰ خرداد در مناطق مرکزی و شرق استان آغاز شده است گفت:   این طرح از ۲۵ خرداد برای مناطق غرب استان به مدت سه هفته ادامه دارد.

وی به باغداران برای مبارزه با این آفت توصیه کرد میزان مصرف روغن امولسیون شونده همراه با حشره‌کش و کنه‌کش را ۳ سه تا ۵ لیتردر ۱۰۰۰ لیتر آب انجام دهند و در صورت افزایش درجه حرارت هوا تا ۳۳ درجه سانتیگراد از مصرف روغن امولسیون شونده خودداری کنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران قبل از مبارزه با آفات و عوامل بیماری‌زا نمونه‌ای از باغ را به کارشناسان حفظ نباتات مراکز خدمات، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا کلینیک‌های گیاه‌پزشکی نشان دهند و سموم را از فروشگاه‌های معتبر دریافت کنند.

زاغی افزود: برای جلوگیری از تنش‌های خشکی، آبیاری درختان قبل از مبارزه شیمیایی انجام شود.

وی گفت: برای مبارزه با آفت شپشک آرد آلود مرکبات با هماهنگی کارشناسان حفظ نباتات شهرستان نسبت به تهیه کفشدوزک کریپت از شرکت‌های تولیدکننده حشرات مفید اقدام و نسبت به رهاسازی کفشدوزک ۷ تا ۱۰ روز پس از مبارزه شیمیایی اقدام شود.

زاغی گفت: برای پیشگیری از بروز مقاومت در حشرات و کنه‌ها از ترکیب دو حشره‌کش یا کنه‌کش هنگام سمپاشی خودداری و تناوب در مصرف سموم از گروه‌های مختلف رعایت شود.

انتهای پیام /ر

شروع مبارزه شیمیائی با آفت بالشتک مرکبات مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.