سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه سرزمین فلسطین متعلق به اسلام و امت اسلامی است

امام جمعه گناوه گفت: بر اساس اندیشه امام راحل همه سرزمین فلسطین متعلق به اسلام و امت اسلامی است و هیچ دولتی حق ندارد حتی یک وجب آن را به دیگری واگذار کند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی‌حسینی امروز در خطبه‌های آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با اشاره به نام‌گذاری روز قدس از سوی امام راحل اظهار داشت: از دیدگاه اسلام، قدس شریف جایگاه و پایگاه بلند و رفیعی به عنوان اولین قبله مسلمانان دارد.

 وی افزود: سرزمین قدس از دیرباز از نظر مذهبی و تاریخی حائز اهمیت بوده و مورد توجه ادیان الهی قرار داشته است و نه تنها خود بیت‌المقدس بلکه سرزمین‌های اطراف آن نیز خداوند مبارک و با برکت گردانده است.

 امام جمعه گناوه با اشاره به میزان قداست قدس در دین مبین اسلام و گوشه ای از تاریخ این شهر مقدس  گفت: امروز بیش از هفتاد سال است که این خانه خدا، محل عروج پیامبر و محل تولد و مدفن اولیاء و پیامبران الهی زیر چکمه رژیم جعلی صهونیستی است.

رکنی‌حسینی بیان کرد: امام (ره) با درایت و تیزبینی و آینده‌نگری آرمان خود و انقلاب را نسبت به همه مظلومان و حمایت از مردم و آرمان فلسطین اعلام و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند.

وی تصریح کرد: بر اساس اندیشه امام راحل(ره) همه سرزمین فلسطین متعلق به اسلام و امت اسلامی است و هیچ دولتی حق ندارد حتی یک وجب آن را به دیگری واگذار کند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امروز رژیم صهونیستی و استکبار جهانی با وجود حمایت‌های ابرقدرت‌ها در حال شکست و نابودی است و حتی توان مقاومت در برابر مردم نوار غزه را نیز ندارند و به فرموده مقام معظم رهبری  اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.

وی بیان کرد: طرح انتقال پایتخت رژیم صهونیستی از تل آوویو به قدس شریف مسئله دیگر در پرونده فلسطین و نقشه دشمنان بود که در  این برنامه کشورهای جهان حاضر به همراهی با آنها نشدند و رسوایی دیگری برای آمریکا و رژیم صهونیستی رقم خورد.

رکنی‌حسینی ادامه داد: حمایت دشمنان از تروریست‌ها و تکفیری‌ها در جهت از بین بردن خط مقاومت بود در حالی که امروز به فضل خداوند خط مقاومت مقاوم‌تر از گذشته در مقابله با دشمنان  ایستاده است.

 وی به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام راحل(ره) در بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام اشاره کرد و گفت: رهبری در این بیانات ارزشمند نقشه دشمنان را در سه محور اساسی فشار اقتصادی، روانی و عملی برای مردم ترسیم کردند.

امام جمعه گناوه عنوان کرد: دشمن درصدد است تا با فشار اقتصادی، روانی و عملی بر مردم ایران که همواره پای انقلاب ایستاده‌اند، ملت راتحت فشار قرار دهد ولی همگی باید با قدرت و شجاعت در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده و نقشه آنها را نقش بر آب کنند.

 انتهای پیام/م

هیچ دولتی حق ندارد حتی یک وجب فلسطین  را به کشوری دیگر واگذار کند

برچسب ها: قدس ، نماز جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.