سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ، همپیمانان تجاری آمریکا را به اعمال تعرفه‌های بیشتر تهدید کرد!

در حالی که اعمال تعرفه‌های وارداتی آمریکا علیه همپیمانان تجاری آن جنجال‌ گسترده‌ای را به پا کرده است، رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر آنان را به اعمال تعرفه‌های بیشتر تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از همپیمانان آمریکا خواست تعرفه‌ها و موانع پولی‌ خود را بردارند، در غیر این صورت این کشور  تعرفه‌های بیشتری علیه آنان اعمال می‌کند.

ترامپ در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: لطفا به (جاستین) ترودو، نخست وزیر کانادا، و (امانوئل) مکرون (رئیس جمهور فرانسه) بگویید آن‌ها در حال اعمال تعرفه‌های هنگفتی بر آمریکا و ایجاد موانع غیرپولی هستند. مازاد تجاری اتحادیه اروپا با آمریکا ۱۵۱ میلیارد دلار است و کانادا کشاورزان ما و دیگران را بیرون (از بازار) نگاه می‌دارد. منتظریم فردا (در نشست گروه هفت) آن‌ها را ببینیم.

او در پیام دیگری آورده است: «نخست وزیر ترودو خیلی عصبانی است، به رابطه‌ای که آمریکا و کانادا طی سال‌های متمادی داشته و همه موارد دیگر اشاره می‌کند، اما به این حقیقت اشاره نمی‌کند که آن‌ها بیش از سیصد درصد تعرفه بر لبنیات اعمال کرده و به کشاورزانمان صدمه زده‌اند و کشاورزی ما را از بین برده‌اند.»

رئیس جمهور آمریکا در پیام دیگری نوشت: چرا اتحادیه اروپا و کانادا سال‌هاست مردم را از این امر مطلع نمی‌کنند که از تعرفه‌های تجاری هنگفت و موانع تجاری غیرپولی علیه آمریکا استفاده کرده‌اند. این رویکرد در قبال کشاورزان، کارگران و شرکت‌های ما ناعادلانه است. تعرفه‌ها و موانع (پولی‌تان) را بردارید در غیراینصورت ما تعرفه‌های بیشتری بر شما اعمال می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.