سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار دلفان:

در طرح اشتغال فراگیر شهرستان دلفان سهم پرداختی خیلی کمی دارد

فرماندار دلفان گفت: به رغم گذشت هفت ماه از آغاز اجرای طرح اشتغال فراگیر، تنها چهار ونیم درصد سهم اعتبارات این شهرستان پرداخت شده که این میزان بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  جعفر طولابی، فرماندار دلفان گفت: این در حالیست که یکهزار و ۱۰۶ طرح با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریال توسط دستگاه‌های اجرایی تهیه و در کارگروه اشتغال شهرستان تصویب و به بانک‌های عامل معرفی شده اند که تنها ۴۴ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

وی، سهم شهرستان دلفان را از محل اعتبارات فراگیر ۴۸۰ میلیارد ریال معادل ۲۲ درصد سهم استان لرستان اعلام کرد.

فرماندار دلفان بیان کرد: بر اساس آخرین استعلام صورت گرفته از بانک‌های شهرستان از مجموع پرونده‌های ارسالی ۹ پرونده در مرحله عقد قراردارد، ۵۰ فقره عدم ارائه مدارک لازم، ۱۱۸ فقره انصرافی، ۵۶ فقره عدم مراجعه براساس گزارش بانک‌ها، ۲۴ فقره در مرحله ارسال مدارک به بانک‌های استان، ۱۸۲ فقره عدم توجیه فنی، ۲۷ فقره در مرحله آماده پرداخت، ۲۵۱ فقره تعیین تکلیف نشده، ۶ فقره در مرحله عودت پرونده‌ها و ۲ فقره خارج از حوزه تخصصی بانک‌ها بوده است.

وی اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل را از مهمترین موانع و مشکلات طرح‌های اشتغال فراگیر عنوان کرد و افزود: اختلاف دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در حوزه نوع طرح (توسعه ای، ایجادی و سرمایه در گردش)، نوع مجوز طرح (پروانه بهره برداری)، عدم تطبیق تصمیمات بانک‌ها با شیوه نامه ابلاغی شامل بحث وثایق، مدت زمان بازپرداخت و سود تسهیلات و دستورالعمل‌های داخلی بانک‌ها گزارش شده است.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در دلفان و نیاز متقاضیان به دریافت تسهیلات، خواستار تعیین بازه زمانی مشخص حداکثر ظرف یک هفته برای تعیین تکلیف پرونده‌ها با حضور نماینده فرمانداری، اداره کار و بانک‌های عامل شد.

فرماندار دلفان تاکید کرد: بانک‌های عامل باید به صورت هفته‌ای باید گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ارائه و سرانجام پرونده‌های ارجاعی را به فرمانداری دلفان اعلام کنند.

انتهای پیام/د

سهم پرداختی در طرح اشتغال فراگیر به دلفان ناچیز است

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.