ثبت نام ۲۳ هزار و ۴۹۹ لرستانی در سامانه کارورزی

مسئول اجرای طرح کارورزی لرستان گفت:۲۳ هزار و ۴۹۹ نفر در این استان تاکنون در سامانه کارورزی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۰ نفر واجد شرایط این طرح شناخته شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی اسکندری مسئول اجرای طرح کارورزی لرستان اظهار کرد: همچنین یکهزارو ۶۲ واحد‌های اقتصادی پذیرنده برای اجرای این طرح در سامانه کاروزی ثبت نام کرده اند که مجوز ۴۵۱ واحد پذیرنده صادر شده است.

به گفته وی سهم لرستان ۶ هزار و ۷۵ نفر در اجرای طرح کارورزی تعیین شده که تاکنون یکهزار و ۴۱۳ نفر بکار گرفته شده اند.

مسئول اجرای طرح کاروزی لرستان یادآور شد: با توجه به استقبال خوبی که از این طرح شده، استان رتبه اول کشوری را در انعقاد قرارداد در بین استان‌های کشور داشته است.

وی در تشریح طرح کاروزی گفت: طرح کارورزی طرحی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و یکی از برنامه‌های بسته اشتغال فراگیر دولت است که با هدف آشنایی دانش آموختگان دانشگاهی با محیط واقعی کسب و کار اجرا می‌شود و طول این دوره بین چهار تا ۶ ماه است.

اسکندری افزود: سن افراد واجد شرایط در این طرح برای مقطع کاردانی ۲۵ سال، برای مقطع کارشناسی ۲۸ سال و برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ۳۳ سال است.

مسئول اجرای طرح کارورزی لرستان یادآور شد: افراد معرفی شده به واحد‌های اقتصادی تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار می‌گیرند.

به گفته وی همچنین افراد معرفی شده به واحد‌های پذیرنده براساس قراردادی که دارند مشمول قانون کار و مشمول بازرسی‌های تامین اجتماعی نمی‌شوند.

اسکندری یادآور شد: واحد‌های پذیرنده تعهدی برای استخدام ندارند چنانچه واحد پذیرنده‌ای شخصی را بعد از اتمام دوره کارورزی استخدام کند تا دوسال مشمول معافیت از پرداخت بیمه سهم کارفرما می‌شود ضمن اینکه واحد پذیرنده طی دوره کارورزی تعهدی برای پرداخت هزینه به شخص کارورز ندارد.

وی گفت: باتوجه به ظرفیت‌های موجود استان، توانایی بیشتری در جذب نیرو‌های مستعد این استان وجود دارد که همت بخش خصوصی را می‌طلبد.

مسئول اجرای طرح کارورزی لرستان گفت:برای شناخت و آشنایی واحد‌های پذیرنده با طرح در تمامی شهرستان‌ها کارگاه توجیهی و آموزشی برگزار شد و طرح کارورزی بطور کامل تشریح شده است.

اسکندی با اشاره به اینکه بعضی واحد‌های بزرگ استان تمایلی برای استفاده از این طرح ندارند گفت: دولت در اجرای این طرح کارورزی پایبند تعهدات خود است و با همت بخش خصوصی می‌توان از ظرفیت و اعتباری که به استان تخصیص داده شده، نهایت استفاده صورت گیرد.

انتهای پیام /م

۲۳ هزار و ۴۹۹ لرستانی در سامانه کارورزی ثبت نام کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.