سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدقات مردم فارس تنها در داخل استان هزینه می‌شود

مدیر کل کمیته امداد استان فارس گفت: صدقات شهروندان فارسی فقط در داخل استان هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز؛ محمد بذرافشان مدیر کل کمیته امداد فارس بیان کرد: برخی به صورت مغرضانه موضوعاتی را در خصوص ارسال صدقات مردم ایران به خارج از کشور مطرح می‌کنند که تحت هیچ شرایطی صحت ندارد.

محمد بذرافشان با بیان اینکه کمک‌هایی که به یمن و لبنان ارسال می‌شود از محل صندوق صدقات مردم نیست، افزود: در محل تجمعات قانونی مانند راهپیمایی‌و مصلا‌های جمعه صندوق‌هایی با عنوان کمک به مردم غزه یا لبنان آماده می‌شود و اگر افراد نیت کمک به مردم مظلوم این کشور‌ها را داشته باشد می‌تواند کمک‌های نقدی خود را به این صندوق‌ها بیندازد.

وی تصریح کرد: این نهاد به عنوان یکی از یادگار‌های ارزشمند امام راحل و بر اساس تقاضای برخی کشور‌ها تجربیات مفید و اثربخش خود را در اختیار برخی کشور‌ها قرار داده و خیران آن کشور‌ها با الگوبرداری از امداد کشورمان کمک‌های مردم خود را جمع آوری و در اختیار نیازمندان کشور مورد نظر قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به صورت شرعی و قانونی نمی‌تواندصدقات یک شهرستان را به شهرستان دیگر ارسال کند، ادامه داد: صدقات و انفاقات هر شهرستان یا بخش به صورت صد درصدی در همان منطقه هزینه می‌شود.

بذرافشان اضافه کرد: صدقاتی که مردم به این نهاد پرداخت می‌کنند در زمینه مسکن، درمان، مسایل علمی و آموزشی مددجویان و تهیه جهیزیه اختصاص می‌یابد و اطعام نیازمندان، توزیع سبد‌های غذایی، اکرام ایتام و محسنین، ساخت مسکن مددجویی و ایجاد اشتغال از مهمترین فعالیت‌های این نهاد است.

وی اظهار کرد: یک ریال از کمک‌های مردمی بابت پرداخت دستمزد نیرو‌های تخلیه گر صدقات پرداخت نمی‌شود و اعتبار حقوق و دستمزد نیرو‌های تخلیه گر مانند سایر کارکنان از کمیته امداد کشور پرداخت می‌شود.

گفتنی است، برخی افراد مغرض چند روز گذشته اقدام به انتشار تصاویری از برپایی سفره‌های افطاری کمیته امداد جمهوری اسلامی با استفاده از صدقات مردم ایران کردند که پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور این موضوع را تکذیب کرد.
انتهای پیام/ت

 اختصاص هزینه صدقات شهروندان فارسی در داخل استان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.