سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه آمریکا: گزارش‌ها درباره طرح ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی را زیر نظر داریم

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در پیامی توییتری به قصد ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی خود واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مایک پمپئو -- وزیر خارجه آمریکا -- بامداد پنجشنبه با انتشار یک پیام توییتری، به طرح ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی خود واکنش نشان داد.

پمپئو نوشت: «گزارش‌ها درباره قصد ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی را تحت نظر داریم. به ایران اجازه نخواهیم داد سلاح اتمی بسازد. ایران از عزم ما آگاه است. »

وی در ادامه با هشداری تلویحی درباره امکان ازسرگیری اغتشاشات در کشورمان نوشت: این (افزایش ظرفیت غنی‌سازی) نمونه‌ای دیگر از اقدام ایران برای هدر دادن منابعش است. تداوم اعتراضات در ایران نباید کسی را شگفت‌زده کند!»

گفتنی است مقام معظم رهبری روز دوشنبه در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، با تأکید بر اینکه ایران به صورت همزمان تحریم و محدودیت هسته‌ای را نمی‌پذیرد، سازمان انرژی اتمی را موظف کردند به سرعت آمادگی‌های لازم برای دستیابی به توان غنی‌سازی 190 هزار سو را فراهم کند.

"سو" واحد اندازه‌گیری میزان غنی‌سازی اورانیوم است. سانتریفیوژهای IR-1 که نسل نخست سانتریفیوژهای ایران هستند، یک "سو" توان غنی‌سازی دارند. ایران پیش از توافق هسته‌ای نزدیک به 20 هزار سانتریفیوژ نصب‌شده داشت که حدود نیمی از این رقم فعال بود. در حال حاضر ایران کمی بیش از 6 هزار سانتریفیوژ فعال دارد.‌

انتهای پیام/

توییت جدید پمپئو علیه ایران

برچسب ها: آمریکا ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
افزایش ظرفیت غنی سازی هدر دادن منابع نیست،نماد اقتدار کشور است،هرچه سریعتر باید برنامه هسته ای و موشکی را تکمیل کنیم
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
مابدنبال سلاح هسته ای نیستیم، اما اگرزمانی باتهدیدهای شما وامثال شماها مواجه بشویم، هرگزازشما وهیچ کس اجازه نمیگیریم خیالتان راحت باشد!!!.
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
پمپئو ترسید ...کجاشو دیدی نادان...تا تو باشی ایرانی جماعت رو تهیدید نکنی مسائل و اختلافات ما هم خانوادگی ست