سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشریه آلمانی: اتحادیه اروپا بدون همکاری روسیه و چین توانایی مقابله با جنگ تجاری آمریکا را ندارد

یک نشریه آلمانی بر لزوم همکاری اتحادیه اروپا با چین و روسیه به منظور مقابله با جنگ تجاری آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ» نوشت: اتحادیه اروپا بدون همکاری با روسیه و چین نمی‌تواند در برابر جنگ تجاری آمریکا ایستادگی کند.

این نشریه آلمانی با بیان اینکه اتحادیه اروپا برای مقابله مؤثر با جنگ تجاری آمریکا باید با روسیه و چین همکاری کند، نوشت:‌ موضع و نگرش آمریکا نسبت به اتحادیه اروپا در آینده‌ای نزدیک دچار هیج تغییری نخواهد شد و اگر اروپایی‌ها همچنان به این نگرش (تحقیر‌آمیز) تن بدهند، موضع آمریکا حتی بدتر و شدیدتر خواهد شد.

به اعتقاد نگارنده، تعادل عادلانه منافع بین روسیه و اتحادیه اروپا مسئله کلیدی صلح پایدار بین کشورهای اروپایی است و اگر چنین تعادلی برقرار شود‌،‌ آنگاه آمریکا صرف‌نظر از اینکه دونالد ترامپ دوست داشته باشد یا نداشته باشد، مجبور است در موضع کنونی خود تجدیدنظر کند.

وی در بخش دیگری از نوشته خود از همه طرف‌های برجام خواسته این توافق را حفظ کنند و افزود: همه کشورهایی که توافق هسته‌ای با ایران را امضاء کرده‌اند از جمله چین و روسیه باید با هم همکاری کنند و اگر متحد باشند، دیگر کشورها مانند هندوستان و کشورهای آسیایی و آمریکای جنوبی نیز به آنها خواهند پیوست.

دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور آمریکا، روز ۸ «مه» (۱۸ اردیبهشت) به صورت یک‌طرفه از برجام خارج شد و اعلام کرد همه تحریم‌های پیشین علیه ایران از جمله تحریم‌های ثانویه که تحت توافق هسته‌‌ای تعلیق شده‌ بودند، دوباره باز می‌‌گرداند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.