سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاریخ وضع تعرفه‌های متقابل گمرکی اروپا علیه آمریکا مشخص شد

یکی از مقامات کمیسیون اروپا اعلام کرد هماهنگی‌های لازم با کشورهای اروپایی برای وضع تعرفه‌های گمرکی در حال انجام است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد اتحادیه اروپا در پاسخ به تصمیم آمریکا مبنی بر وضع تعرفه‌های گمرکی بر واردات آلومینیوم و فولاد، از ماه ژوئن بر چند کالای خاص آمریکایی تعرفه‌های مشابه وضع خواهد کرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از برنامه کمیسیون اروپا برای وضع تعرفه‌های گمرکی به ارزش 2.8 میلیارد یورو بر واردات کالاهای آمریکایی در پاسخ به اقدام غیرقانونی واشنگتن، حمایت کرده اند.

یک مقام از کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «کمیسیون (اروپا) انتظار دارد روند هماهنگی‌های مربوط با کشورهای عضو اتحادیه اروپا را پیش از پایان ژوئن به اتمام برساند تا در این صورت، تعرفه‌های گمرکی جدید علیه آمریکا از ماه ژوئیه اجرا شود.»

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برنامه پیشنهادی خود برای وضع تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم را مطرح و اعلام کرد برای چند کشور، از جمله کانادا، مکزیک و کشورهای اتحادیه اروپا، معافیت موقت از این مالیات در نظر خواهد گرفت.

با این حال، آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرد این معافیت‌های موقت برای این کشورها لغو شده است. این اقدام او، با واکنش شدید این کشورها روبرو شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.