سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت محسن رضایی از واکنش امام خمینی نسبت به خبر شهادت شهید باکری +عکس

محسن رضایی صفحه اینستاگرامش را با روایت خاطره ای از واکنش بنیانگذار انقلاب نسبت به خبر شهادت مهدی باکری به روز رسانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهادت مهدی باکری در آ‌خرین ساعات عملیات بدر، تأثیر فراوانی بر همرزمان و دیگر فرماندهان لشکرها و قرارگاه‌ها  همچون سرلشکر محسن رضایی گذاشت و موجی از غم و اندوه، آنها را فراگرفت و به شدت  آنها ملتهب و متأثر شد.
در همین زمینه سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطره ای از آن لحظات را در صفحه اینستاگرامش منتشر و به روایت پیام امام خمینی که توسط مرحوم سید احمد خمینی در این راستا ابلاغ شد پرداخت وعنوان کرد : در ساعات عروج امام، در میان همه دغدغه‌ها، دلتنگی‌ها و بی‌قراری‌هایم، طنین همین جملات از امام بود که جان‌های سوخته من و بسیاری دیگر از یاران و عاشقان امام را تسلا می‌بخشید.
رضایی نوشت:" در آخرین ساعات عملیات بدر، وقتی خبر شهادت مهدی باکری به قرارگاه مرکزی فرماندهی رسید، اندوه دنیا در دلم خانه کرد. نمی‌توانستم اشک بریزم، چون در روحیه فرماندهان تاثیر می‌گذاشت، اما در عین حال اطرافیان متوجه اندوه عمیق من بودند.
در همان اثنی دوبار از دفتر امام تماس گرفتند. بار اول اوضاع  جبهه و حال مرا پرسیدند و بار دوم که حدود ۱۰ دقیقه بعد از تماس نخست بود، حاج احمد آقا، پیام  امام خمینی را ابلاغ کرد:
«چون گزارش دادند بعضی‌ها ناراحت هستند، می‌خواستم بگویم هیچ جای نگرانی نیست. البته من برای شهدا و شما دعا می‌کنم، ولی باید همه ما بدانیم که تابع اراده خداوند هستیم. ما از ائمه که بالاتر نیستیم. آن‌ها هم در ظاهر، بعضی وقت‌ها موفق نبودند. عمده، مشیت خداوند است که هرچه بخواهد، همان خوب است و باید با آغوش باز، پذیرای آنچه او می‌خواهد باشیم. محکم باشید و از هم‌اکنون در فکر عملیات بعدی و مطمئن باشید که پیروزید». در ساعات عروج امام، در میان همه دغدغه‌ها، دلتنگی‌ها و بی‌قراری‌هایم، طنین همین جملات از امام بود که جان‌های سوخته من و بسیاری دیگر از یاران و عاشقان امام را تسلا می‌بخشید و بر جراحت هجران دوست مرهم می‌نهاد."

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.