سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر روش کشت در مزارع خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به شرایط کم آبی و خسکسالی در مزارع از تغییر روش‌های جدید کشت در مزارع خبر داد.

محمدجواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استاندر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازبجنورد؛ با توجه به شرایط خشکی و کم آبی در سطح مزارع استان افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی اساسی سازمان جهاد کشاورزی معرفی ارقام گندم ، جو ، کلزا ، حبوبات و سایر محصولات کشاورزی با تغییر روش‌های جدید کشت برای تولید بیشتر محصولات زراعی در استان به مقدار آب کمتری نیاز دارند.
وی اظهار کرد: در راستای توسعه مزارع استان (انتخاب مشارکتی ارقام) در ۱۸ مزرعه پی وی سی (انتخاب مشارکتی ارقام) ایجاد کردیم.
تشکری همچنین از کشاورزان استان خواست: با بازدید از این مزارع و مقایسه و ارزیابی تولیدات با مزارع و کشت‌های گذشته و با همکاری مدیریت شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی همکاری لازم را انجام دهند تا با استفاده از آب کمتر و ارقام مناسب تولید بیشتر و خوبی داشته باشند.
وی با اشاره به مزارع انتقال یافته‌های دیم در سطح مزارع استان افزود: هم اکنون سایت کارآیی امنیت غذایی در سیساب شهرستان بجنورد در مرکز تحقیقات سازمان جهادکشاورزی ایجاد شده است.
وی با اشاره به راندمان مصرف آب در مزارع کشاورزی استان که هم اکنون ۴۲ درصد در هکتار است گفت: طی برنامه ششم توسعه این مقدار به ۶۰ درصد خواهد رسید.
گفتنی است: هم اکنون ۱۴۳ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در استان وجود دارد.
انتهای پیام/ ب


استفاده از ارقام مناسب کشت زراعی در شرایط کم آبی در خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.