رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای خرید مکانیزاسیون کشاورزی در استان خراسان شمالی هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید مکانیزاسیون کشاورزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: به منظور نوسازی و مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان، پنج هزار دستگاه انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی با هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خریداری شد.

وی افزود: این میزان تسهیلات به هزار و ۲۵۰ بهره بردار خراسان شمالی پرداخت شده است، از مجموع کل تسهیلات پرداختی برای نوسازی و خرید ماشین آلات ۲۰ درصد آورده متقاضی است.

بهشتی افزود: تسهیلات مزبور با کارمزد ۱۵ درصد پرداخت می‌شود که با توجه به بهره بالا و خشکسالی‌های چند سال اخیر که نداشتن درآمد اقتصادی کشاورزان را به دنبال داشته جذب ماشین آلات هم اکنون با مشکل مواجه شده است.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در دولت تدبیر و امید سالانه ۸۰۰ یا ۹۰۰ دستگاه ماشین آلات جذب استان شده است، در مجموع ۴۵ هزار دستگاه ماشین آلات و ادوات در این استان وجود دارد که ۱۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه تراکتور است.

بهشتی افزود: سال گذشته ۸۱۵ دستگاه ماشین آلات و سایر ادوات کشاورزی به بهره برداران این استان تحویل داده شد.

انتهای پیام/آ


خرید ۵ هزار دستگاه و ادوات کشاورزی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.