رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:پیش بینی می‌شود امسال ۱۶۵ هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خریداری شود.

عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان با قیمت تضمینی هر کیلو هزار و ۳۰۰ تومان در استان آغازشده است، افزود:با برداشت گندم از ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم زار‌های استان پیش بینی می‌شود ۲۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ مرکز خرید برای تحویل گندم استان در نظر گرفته شده است، گفت:۲۰ گروه فنی هم در سطح مزارع استان، نظارت بر کمباین‌ها را انجام می‌دهندکه کمترین ضایعات گندم و داشته باشد.
یوسفی با اشاره به ضرورت تهیه بارنامه برای تحویل گندم افزود: گندم صرفا از کشاورزانی تحویل گرفته می‌شود که پیش‌تر مشخصات خود را در سامانه پهنه بندی ثبت کرده باشند.
وی با بیان اینکه ۳۷۰ کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند، اظهار کرد:۱۷۰ کمبای نازسطح استان و ۲۰۰ کمباین مهاجر از استان‌های دیگر برای برداشت گندم در استان تامین شده است.
یوسفی با اشاره به اینکه کشاورزان با کشت مکانیزه، استفاده از بذراصلاح شده، عمیق کار‌ها و استفاده از کود‌های مورد نیاز به موقع در مزارع گندم، گفت: امسال با وجود خشکسالی و کمبود بارندگی در استان پیش بینی می‌شود تولید گندم در استان ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.
انتهای پیام/آ


آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.