سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شریف‌پور:

دانشجویان بورسیه از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف شوند

نماینده مردم ماکو در مجلس گفت: برخی از دانشجویان خارج از کشور باید به صورت هفتگی در کشور تردد داشته باشند و بالا بودن عوارض خروج آن‌‎ها را مستأصل کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛عین‌الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو در مجلس با انتقاد از رقم بالای عوارض خروج از کشور برای دانشجویان، تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان مرز نشین کشور به ویژه در مرز ایران و ترکیه در حال حاضر به دلیل نرخ بالای دانشگاه‌های کشور در مقطع فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور و ترکیه تحصیل می‌کنند و به همین دلیل به صورت مداوم باید از کشور خارج شوند.

نماینده مردم ماکو، پلدشت، شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ بالای شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی، آزاد و پیام نور، ادامه داد: در چنین شرایطی دانشجویان باید اجازه حق انتخاب و حق تحصیل در خارج از کشور را داشته باشند و نباید در‌ها را به روی آن‌ها بست؛ ضمن اینکه تحصیل در خارج از کشور موجب تبادل اطلاعات و ارتقای سطح ارتباطات می‌شود.

وی اظهار کرد: روال تحصیل دانشجویان به این صورت است که به طور معمول هفته‌ای یکبار این دانشجویان باید از کشور خارج شوند و با نرخ عوارض فعلی خروج از کشور ادامه تحصیل برای این دانشجویان به هیچ وجه میسر نیست.

شریف‌پور ادامه داد: بر اساس بودجه سال ۱۳۹۷ عوارض خروج از کشور در سطوح ریلی، هوایی و زمینی به این صورت افزایش داشت که هر فرد برای نوبت اول خروجش از کشور باید ۲۲۰ هزار تومان، برای نوبت دوم ۳۳۰ هزار تومان و برای سوم به بعد ۴۴۰ هزار تومان بپردازد.

وی با تأکید بر اینکه این مصوبه به هیچ عنوان اجازه ادامه تحصیل به دانشجویان مرزنشینی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند را نمی‌دهد، خواستار مستثنی شدن دانشجویان در اجرای طرح مذکور شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شناسایی دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، برای دولت کار سختی نیست و دولت می‌تواند در این زمینه با شناسایی دانشجویان که باید در اولویت کار دانشجویان مرزنشین باشد، آن‌‎ها را از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف کند.

انتهای پیام/ن.م

معافیت دانشجویان بورسیه از پرداخت عوارض خروج از کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.