ردیف درآمدی درجلسه ستاد تجهیز درآمد استان بررسی شد.

به گزارش    خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سومین جلسه ستاد تجهیز درآمداستان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت استانداری، نماینده وزیر و مدیرکل امور دارایی،دبیر ستاد تجهیز درآمد،رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزارشد..

این جلسه در راستای بررسی وضعیت وصول درآمدهای ملی، استانی و اختصاصی دستگاه‌های اجرایی و ارائه گزارش عملکرد وصول درآمدهای استان در 4 ماهه اول سال جاری تشکیل گردید، معاون هماهنگی و توسعه منابع استانداری بیان داشت: با توجه به مطالب مطروحه در جلسات قبلی از جمله شناسایی مفرهای مالیاتی و رصد شرکت‌های صوری و کاغذی و مطالعه و بررسی تجارت پنهان و اقتصاد زیرزمینی باهدف محقق شدن درآمدها و غنی‌سازی منابع درآمدی، لازم است با همکاری و مشارکت نمایندگان قوه قضاییه و دستگاه‌ های اجرایی، با ارائه پیشنهادات و راهکارهای ارتقاء درآمد در حدود اختیارات استان، اقدامات عاجلی صورت پذیرد و منابع جدید درآمدی در استان شناسایی گردد. .

نماینده وزیر و مدیر‌کل امور اقتصادی و دارائی استان نیزبا اشاره به اجرای مصوبات جلسات قبل، برگزاری جلسات کارشناسی ذیل ستاد و بررسی دلایل عدم تحقق 100 درصدی ارقام مصوب اداره‌ کل حفاظت محیط‌ زیست و نیروی انتظامی استان، گفت: در این نشست‌ها، با طرح و بررسی ردیف‌های درآمدی دارای کد 8 رقمی و بدون ارقام مصوب ذیل ردیف های درآمدی با کد 6 رقمی و ارائه پیشنهادات کارساز در راستای رفع موانع ارتقاء درآمد اقدام و نتیجه را در جلسه آتی به دبیر خانه ستاد ارائه نمایند.

داود غفارپور با اشاره به وضعیت وصول درآمدهای استان آذربایجان‌غربی در 4 ماهه امسال و مقایسه آن با عملکرد وصول پارسال، افزود: میزان وصولی درآمدهای آذربایجان‌غربی در 4 ماهه نخست سال جاری بالغ‌بر 2،791.8 میلیارد ریال بوده که از این میزان، 2،398.7 میلیارد ریال از محل وصولی درآمدهای استانی و 393.1 میلیارد ریال از محل وصول درآمدهای ملی بوده است.

دبیر ستاد تجهیز درآمد استان نیز اینگونه اظهار داشت که: میزان تحقق درآمدهای عمومی استان در 4 ماهه نخست سال جاری 77.1 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، از 17.6 درصد رشد برخوردار است.

مدیر‌کل امور مالیاتی و عضو ستاد تجهیز درآمد استان در ادامه با تشریح وضعیت وصولی درآمدهای مالیاتی در 4 ماهه سال جاری گفت : درآمد های مالیاتی با رقم وصول 2،114،9 میلیارد ریال ، از 23.7 درصد رشد نسبت به پارسال و 83.4 درصد تحقق وصولی نسبت به پیش بینی 4 ماهه سال جاری ، برخوردار است ، میزان مالیات مستقیم 1،394.5 میلیارد ریال و رقم وصول مالیات های غیر مستقیم 720.4میایارد ریال می باشد.

وی ضمن اشاره به نصب صندوق‌های مکانیزه و اظهار تأسف بابت نصب 20 درصدی آن توسط کسبه، افزود: پیاده‌سازی کامل و 100 درصدی نصب صندوق‌های مکانیزه توسط کلیه صنوف تا پایان سال جاری، اتخاذ روش‌های مؤثر و قانونی وصول مالیات از فعالان تجاری فاقد مجوز و همکاری و برنامه‌ریزی اصولی برای مطالبه مالیات از اشخاصی که از فعالیت اقتصادی منتفع شده‌اند، از راهکارهای در حال انجام امور مالیاتی و ارتقاء درآمدهای مالیاتی و تلاش در راستای شناسایی و دستیابی به مفرهای مالیاتی با مراجعه به شهرستان‌ها از جمله اقدامات انجام‌یافته در راستای بهبود روند کسب درآمدهای مالیاتی استان است..

در پایان جلسه، مقرر گردید با محوریت دبیرخانه ستاد تجهیز درآمد استان، جلسات کمیته کارشناسی ذیل ستاد برای شناسایی و احصای موانع وصول درآمدها و راهکارها و پیشنهادات سیاستی ارتقای وصول درآمدهای استان با مشارکت معاونین و نمایندگان مطلع اعضای ستاد به‌صورت منظم، برگزار و نتیجه برای طرح و بررسی نهایی و اتخاذ تصمیم، در جلسات آتی ستاد ارائه گردد. همچنین مصوب شد اداره کل امورمالیاتی استان در رابطه با ضرورت واریز مالیات عوارض خروج از کشور در منطقه آزاد ماکو به‌حساب درآمدهای مالیاتی استان، مراتب را از طریق سازمان امورمالیاتی کشور استعلام و نتیجه در جلسه آتی ستاد ارائه گردد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.