سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پای خدمات پس از فروش تولیدات ایرانی می‌لنگد

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه خدمات پس از فروش، خریدار را برای اعتماد به کالای ایرانی تشویق می کند، گفت: باید به دنبال رفع ضعف خدمات پس از فروش کالاهایمان باشیم.

 محمد طحان پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت‌وگو با  خبرنگار   صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تنها دلیل عدم استقبال مردم از خرید کالای داخلی، کیفیت پایین این اقلام است،این در حالیست که به لحاظ قیمتی ،تولیدات ملی  شرایط نسبتا مناسبی در مقایسه با موارد مشابه خارجی دارند.

وی ضمن انتقاد از بی توجهی تولیدکنندگان داخلی نسبت به افزایش کیفیت تولیدات خود، افزود: نباید به حمایت  دولت دل ببندیم بلکه باید برای ارتقا کیفیت کالا و تامین منابع مالی مناسب به سرمایه گذاران بخش خصوصی اعتماد کنیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی خاطر نشان کرد: معتقدم تولیدکننده ای که منتظر حمایت سازمان یا نهاد خاصی است، نمی تواند به افزایش سرمایه ملی و  رونق بازارهای داخلی کمک کند.

وی گفت: متاسفانه در دو ماه اخیر  تنها به بیان شعار حمایت از کالای ایرانی اکتفا کرده ایم،چرا که طبق آمارهای بدست آمده در مدت مذکور استقبالی قابل توجهی از لوازم خانگی ایرانی صورت نپذیرفته است.

طحان پور با اشاره به استقبال صددر صدی مردم از برخی کالاهای تولید داخل، افزود: برای مثال کیفیت مناسب یک آبگرمکن ایرانی موجب می شود تا میزان تقاضای این کالا در بازار لوازم خانگی رضایت بخش باشد، آیا این مصداق خوبی برای سایر کالاهای ایرانی نیست تا با ارتقا کیفیت کالایشان به رتبه خوبی از فروش برسند؟

وی تصریح کرد: این روزها اکثر کارخانه دارها دم از متضرر شدن به علت نوسانات ارزی می زنند . این موضوع اجنتاب ناپذیری است و قطعا بر کاهش تولید و رکود بازار تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: شاهد آن هستیم که کارخانه های در شرف ورشکستکی به جای شراکت با سرمایه گذاران بخش خصوصی،  اقدام به تعطیلی بخشی از کارگاه های خود می کنند  این موضوع ضربه مهلکی را به اشتغال و تولید ملی کشور وارد می کند.

وی اظهار کرد: موضوع دیگری که تولیدکنندگان ایرانی  آن را به شوخی گرفته اند، خدمات پس از فروش کالاهاست.متاسفانه کارخانه های ایرانی در ایفا نقش حمایتی برای مشتریان خود بسیار ضعیف عمل می کنند.

طحان پور در پایان تصریح کرد: خدمات پس از فروش یکی از جدی ترین مواردی است که خریدار را برای اعتماد به کالای ایرانی تشویق می کند لذا زمانی که این موضوع وجود نداشته باشد، مشتری به  خرید کالای خارجی میل پیدا می کند.

انتهای پیام/

شراکت با بخش خصوصی راهی برای رهایی از گرداب ورشکستگی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
پیمان
۱۴:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
برای موفق شدن در کاری یا باید اولین باشی یا بهترین،
hadi
۱۳:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
باسلام
درفروردین 94درخواست تعویض سنسورکاپوت پژو 206مدل 94مربوط به خودروتحویل نمایندگی مجازایران خودرو راداده ام.باگذشت بیش ازسه باهربارمراجعه می گویندسایت خراب است وبازنمی شودلطفا راهنمایی نمایید به کجا مراجعه وپیگیر درخواستم باشم.
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
حتی فروشنده ها هم تا موقعی جواب سلامت را می دن که پول جنس را نداده باشی! تا یک کالایی را خریدی آنها هم تحویلت نمی گیرند تا چه برسد به شرکت سازنده! بنده چند ماه پیش یک جنسی را خریدم طرف موقع فروش گفت که حتی هزینه حمل نقل هم از طرف شرکت پرداخت خواهد شد بردم دیدم خرابه و بعد از دو ماه گفت بیار برای تعمیر آوردم با دلایل بنی اسرائیلی و دعوا فقط پول قطعات خراب را داد و گفت دستمزد که بیشتر از هزینه قطعات بود را باید خودم بدم و هزینه حمل و نقل هم فقط یک توهم بود!
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
حمابت کالای ایرانی
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
در کشوری که ارز و به تبع آن تورم همیشه در نوسان است و رو به افزایش، هم مردم قدرت خریدشان را از دست می‌دهند و هم کارخانه ها ورشکسته می‌شوند.
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
خدمات پس از فروش تلویزیون اسنوا رو نگاه کنید ،نوشته به این دلایل در صورت خرابی گارانتی تعلق نمیگیرد ،تمام مواردی که ممکنه یه تلویزیون خراب بشه،خب گارانتی پس شامل چی میشه ، بودو نبود این گارانتی فرقی نداره
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
من در سوم خرداد 96 یک دستگاه اتوی 802 پارس خزر خریدم شش ماه پس از استفاده از کار افتاد بردم گارانتی گفتند ترمستاس سوخته تعمیر کردند و من بردم منزل چند لباس من را سوزاند ودر هفته اخیر قسمتهای پلاستیکی را آب کرد بردم نمایندگی گفتند قطعات پلاستیکی را عوض می کنیم گفتم من به این دستگاه اعتماد ندارم وضمنا خسارتی که بابت سوزاندن لباسهای من راکی باید بپردازد ؟؟/
مهدی
۰۹:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
من ۷\۳\۱۳۹۷ یک دستگاه یخچال الکترواستیل خریدم که البته فقط و فقط برای حمابت از کالای ایرانی بود ۲ روز بعد اومدن نصب کردنش و رفتند . امروز ۶ روز میگذره و هنوز یخچال گرمه .
خدمات پشتیبانی هم اصلا جوابگو نیست.
یخچال الکترواستیل که ۳ میلیون تومان پول دادم و انگار پولم رو دور ربختم
مهدی
۰۹:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
من ۷\۳\۱۳۹۷ یک دستگاه یخچال الکترواستیل خریدم که البته فقط و فقط برای حمابت از کالای ایرانی بود ۲ روز بعد اومدن نصب کردنش و رفتند . امروز ۶ روز میگذره و هنوز یخچال گرمه .
خدمات پشتیبانی هم اصلا جوابگو نیست.
یخچال الکترواستیل که ۳ میلیون تومان پول دادم و انگار پولم رو دور ربختم
نقی
۰۹:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
باید کیفیت کالاهای ایرانی بالا ببرند
ساسان
۰۹:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
چرا باید کالای ایرانی یه ماه نشده خراب بشه ؟
من رفته بودم یه لباسشویی گرفتم کارتن را در اوردم نصب کردم موتور لباسشویی صدا میداد آخه چرا باید اینطوری باشه ؟
مهدیه
۰۹:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
چرا هیچ نظارتی بر روی کالاهای ایرانی نیست ؟
ساغر
۰۹:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
#حمایت کالا واجناس ایرانی
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
تنها حمایت کالای ایرانی شرط نیست و خدمات پس از فروش هم مهمه
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
تنها حمایت کالای ایرانی شرط نیست و خدمات پس از فروش هم مهمه