سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

بررسی ابعاد پرونده تجاوز به دانش‌آموزان مدرسه غیردولتی تهران/ جایگاه سلامت روان در گزینش معلمان کجاست؟

اخبار هولناک بی اخلاقی ناظمی در یکی از مدارس تهران نگرانی را از حیث توجه به سلامت روان در معلمان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این بار سایه سیاه آسیب‌های اجتماعی بر نظام آموزشی کشور به شدت خودنمایی می‌کند و چند روزی است که خبری ناگوار از اقدام غیر اخلاقی معلمی در یکی از دبیرستان‌های غیردولتی منطقه ۲ تهران نقل محافل داخلی و خارجی است، هرچند پیش‌تر هم اقدام غیر اخلاقی نیروی خدماتی در یکی از مدارس ارومیه سر و صدا به پا کرده بود که با وقوع این فجایع زمزمه‌هایی از بی اعتمادی جامعه به این نهاد به گوش می رسد.

اتفاقاتی که گویی برای آموزش و پرورش درس عبرتی نشده است تا نگاه جدی به مقوله مبارزه با آسیب‌های اجتماعی میان دانش‌آموزان و مربیانش داشته باشد و هرازگاهی که اتفاقات جدی ناشی از این سهل انگاری حادث می‌شود، تکانه‌هایی بر تصمیمات سکانداران نظام تعلیم و تربیت وارد می‌شود؛ تصمیماتی که باید خیلی زودتر انجام می‌شد تا برای چندمین بار حرفه مقدس معلمی با ورود نامعلمان در این کسوت مقدس خدشه دار نشود.


بیشتر بخوانید:  آخرین جزئیات از رفتار غیراخلاقی معلم مدرسه غیردولتی


فروپاشی اخلاق بیخ گوش آموزش و پرورش

ماجرای هولناک آزار جنسی دانش آموزان مدرسه منطقه ۲ تهران در هجوم انواع فضاسازی‌ها و نقطه نظرات سوالات متعددی را در دوره های مختلف زندگی دانش آموزان در اذهان ایجاد می کند، سوال هایی که شاید در وهله نخست سطحی و بی اهمیت به نظر بیایند اما با وقوع چنین فاجعه هایی به ضرورت توجه بیش از پیش تربیت کودکان و نقش پررنگ خانواده در این موضوع پی می بریم.

در همین رابطه سارا گلستانی‌ مشاوره خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش خانواده در آموزش شناساندن‌ حریم خصوصی به فرزندان، اظهار کرد: اولین و مؤثرترین نقش در آموزش مسائل جنسی را پدر و مادر به عهده دارند؛ هر آموزشی به فرزند به ویژه  آموزشی با این درجه اهمیت درباره  حریم خصوصی باید توسط پدر یا مادر به فرزند داده شود.

گلستانی با تاکید بر اینکه کودک باید متناسب با جنس و سن خود حریم خصوصی را بداند، عنوان کرد: پدر و مادر باید از همان بدو تولد فرزندشان، به فکر این موضوع باشند و از 2 سالگی‌ این آموزش ها را شروع کنند؛ به کودکان یاد بدهند که چطور می‌توانند حریم خصوصی خود را بشناسند و از آن محافظت‌ کنند؛ می‌توانیم با آموزش های لازم شاهد داشتن فرزندان و کودکانی باشیم که کمتر در جامعه آسیب‌ جسمی ببینند.

این مشاوره خانواده در ادامه با بیان اینکه روش‌هایی که والدین در گذشته جهت تربیت کودکان استفاده می‌کردند برای کودکان این نسل جوابگو نخواهد بود، اظهار کرد: زمانی که ما راجع به کودکان در دهه های مختلف صحبت می کنیم باید بدانیم که با توجه به وسایل ارتباط جمعی کنونی این کودکان از آگاهی بسیاری برخوردارند و این اطلاعات بیشتر به قطع و یقین موجب رشد کودک با ذهنیت نادرست می شود و والدین باید بدانند در دسترس بودن وسایل الکترونیکی برای کودکان بدون هیچ حد و مرزی تبعات ناگواری برای کودک و البته خانواده در پی خواهد داشت.

ضد و نقیض در اظهارات مسئولان یک وزارتخانه

با توجه به تمام موضوعات مطرح شده مبنی بر اهمیت نقش خانواده در تربیت کودکان اما این مسئله که آموزش و پرورش در کجای گردانه تربیت آینده سازان جامعه قرار دارد نیز نباید نادیده گرفته شود؛ باید مربی، معلم، ناظم و همه کادر مدرسه که با دانش آموزان در ارتباط هستند از کانال قانونی و طی روندی مشخص وارد مهم ترین موضوع یعنی تربیت و آموزش کودکان شوند و اکنون با فاجعه ای که به بار آمده است، سوالاتی در ذهن به وجود می آید که آیا راه مطمئنی برای ورود به حرفه معلمی وجود دارد؟ آیا گزینش‌ها برای تمام معلمان اعم از دولتی و غیردولتی از سطح یکسانی برخوردار است؟

یکی از موضوعاتی که بعد از این حادثه مطرح شد غیررسمی بودن معلم خاطی است و این توضیح ابهامی را شکل می‌دهد که آیا غیررسمی بودن معلم توجیه خوبی برای این رفتار است و نباید برای معلمان غیررسمی سازوکار جذب درست در نظر گرفته شود، چرا که بخشی از کادر مدارس غیردولتی، نیرو‌های آزاد و غیررسمی هستند که بر کرسی معلمی تکیه زده اند.

ناصر کوهستانی رئیس آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این سوال که آیا معلم خاطی گزینش و اجازه فعالیت در مدرسه را داشته است یا خیر؟، بیان کرد: بررسی‌های جذب اولیه برای این فرد انجام شده بود و پیش از این هم کار‌های این معلم براساس گزینش بوده است.

این موضوع در حالی مطرح شد که سید محمد بطحایی در توئیتی درباره وضعیت گزینش معلم خاطی گفت: مجرم نیروی غیررسمی بوده است و بدون طی مراحل قانونی به کار گرفته شده است و در ادامه به نظارت بیشتر و به روزرسانی گزینش معلمان تاکید کرد، تاکیدی که به قطع و یقین زمان آن دیر شده و کار از کار گذشته است.


بیشتر بخوانید: توئیت وزیر آموزش و پرورش درباره معاون خاطی مدرسه غیردولتی در تهران


مسئولان آموزش و پرورش که با مهم ترین اشخاص جامعه سر و کار دارند خود می دانند که کار غیر قانونی انجام داده اند اما چرا جلوی این اقدام غیر قانونی را نمی گیرند؟ آیا باید فاجعه ای دیگر رخ دهد تا دوباره چند روز موضوع در صدر اخبار باشد و دوباره همه چیز به حالت اولیه بازگشته و روز از نو و روزی از نو.

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آموزش و پرورش باید نظارت‌های جدی بر مدارس دولتی و غیردولتی‌ داشته باشد و در این میان نقش مدارس غیردولتی‌ حساس‌تر است؛ چراکه روند جذب نیرو در اینگونه‌ مدارس به جهت نوع آن نیازمند توجه بیشتری است.

وی گفت: انتظار داریم پذیرش معلمان در مدارس غیردولتی‌ با ضوابط‌ جدی‌تری دنبال شود، همچنین باید آموزش و پرورش در فرآیند مباحث پرورشی و تربیتی که تاکنون‌ کمرنگ‌ بوده است، اهتمام‌ بیشتری داشته باشد.

 آیا حضور معلمان در مدارس غیردولتی  همچنان با همین روند ادامه خواهد داشت؟ یا همچنان مدیران و موسسان این مدارس با ترفند‌های متعدد سعی بر فرار از قوانین دارند و نیروهایی را بدون هیچ گزینشی در مدارس استخدام می کنند؟

تاثیر طولانی مدت برخورد‌های خشونت‌آمیز معلمان بر رفتار دانش‌آموزان 

پروین ناظمی روانشناس و مشاور خانواده در گفت و گو باخبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره بروز برخی رفتار‌های جنسی که اخیرا در آموزش و پرورش رسانه‌ای شده است، اظهار کرد: مشکل اساسی که سالهاست وجود دارد و اقدامی برای مواجه با آن نشده نبود توجه به سلامت روان در کادر آموزشی مدارس است و دانش‌آموزان تحت تعلیم افرادی قرار می‌گیرند که در گزینش آن‌ها به موضوع سلامت روان توجه نشده است.

وی ادامه داد: گاهی برخورد‌های خشونت‌آمیز معلمان بر دانش‌آموزان تا حدی تأثیرگذار است که در زندگی آینده آن‌ها هم این اثرات منفی وجود دارد و آسیب جدی به روح و روانشان وارد می کند.

ناظمی گفت: معمولا افرادی دست به چنین اقدامی می‌زنند که دچار انحرافات جنسی هستند و افرادی را به عنوان قربانی روحیات سوء خود انتخاب می‌کنند، همانطور که این معلم، دانش‌آموزان متوسطه دوم که به تازگی از سن بلوغ عبور کردند و دوران حساسی را پشت سر می‌گذرانند برای اهداف خود انتخاب کرده است.

این روانشناس درباره تأثیر چنین برخوردهایی در روحیه دانش‌آموزان، گفت: اثرات منفی بسیاری دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در ارتباطات آینده آن‌ها هم تأثیرگذار خواهد بود، بنابراین نیاز به درمان جدی دارند تا آسیب‌ها به حداقل کاهش یابد.

حادثه غیراخلاقی اخیر مدرسه منطقه ۲ تهران به حدی بر نظام آموزشی و پرورشی کشور لطمه وارد کرد که رهبر معظم انقلاب به ریاست قوه قضاییه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود.


بیشتر بخوانید: حدود الهی در رابطه با متهمان جنایت مدرسه‌ غرب تهران اجرا شود


بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری استان تهران دستور داد، نسبت به رسیدگی قانونی به پرونده مربوط به حادثه تکان دهنده یکی از مدارس غرب تهران اقدام کند.

 عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در این باره گفت: با انعکاس موضوع به دادسرا و تشکیل پرونده کیفری، متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و با صدور قرار تأمین به زندان معرفی شده است، تحقیقات در پرونده ادامه دارد.

با فاجعه پیش آمده برخی سودجویان همیشه در صحنه شرایط را بر وفق مراد دیده و می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند  و بدون آنکه تبعات موضوعی را بدانند از اجرا نشدن سند 2030 سخن می گویند، سندی که با فرهنگ و دین مسلمانان هیچ تناسبی ندارد و تنها نوعی جنگ نرم برای ایرانیان محسوب می شود.


بیشتر بخوانید:  آیا اجرای سند ۲۰۳۰ مانع از تعرض جنسی به دانش‌آموزان می‌شود؟


اکنون و پس از مطرح شدن این موضوع آموزش و پرورش غباری از بی اعتمادی از سوی جامعه را بر پیکره اش حس می‌کند که این بار نه برای بد قولی‌های مسائل اقتصادی بلکه به جهت بی توجهی به تامین نیروی انسانی مطمئن، اوضاع نامناسب تامین نیروی انسانی و تلاش برای پر کردن کلاس‌های درس به هر روشی را می توان از جمله عوامل مهم این بی اعتمادی دانست.

بی اعتمادی که اگر جلوی آن گرفته نشود آسیبی مهلک بر جامعه وارد می‌کند و وزارتخانه ای که به سبب مسئولیتش باید پیام آور اخبار نویدبخش باشد این بار با اخباری منفی و نابودکننده نقل محافل شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۸ دی ۱۳۹۹
باید زنده زنده اتیشش بزنند که درسی بشه برای بقیه معلمان
حسین
۱۱:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اعدام . قبلش شلاق
سینا
۲۱:۲۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
برخورد جدی با معلم متخلف که شان جامعه معلمین را لکه دار کرده در اسرع وقت انشاالله صورت بگیره
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
با سلام


ببخشید اما کسانی پیدا میشن که می خواهند نام شریف معلم را بد جلوه بدهند. فقط باید با منطق یه حرفی رو زد. نه استدلال که چند فرد بی تجربه این کارهای زشت را انجام داده تمام معلم ها به دید بد نگاه بشن.
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
اگر دانش آموزان هر چه بیشتر با فرهنگ اسلامی آشنا شوند این موضوعات در جانعه کمتر رخ میدهد
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
باید زودتر این فرد به سزای عملشه برسه
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
باید موضوع کاملا آسیب شناسی شود. علل اصلی موضوع کاملا بررسی شود.
ناشناس
۰۵:۰۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
اموزش و پرورش را اب برده, وقتی مسولین بالا هیچ ارزش و احترامی برای اموزش و پرورش قایل نیستند این اتفاقات دور از انتظار نیست.
اسی
۰۱:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
باید اعدام بشه که درس عبرت بشه
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
عجب
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
شغل معلمي شريف است و معلمان از اقشار زحمت كش و مهم جامعه محسوب ميشود كار زشت و غير قابل بخشش اين ملعون رو با زحمات بي دريغ معلمان شريف يكي نكنيد لطفا
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
شغل معلمي شريف است و معلمان از اقشار زحمت كش و مهم جامعه محسوب ميشود كار زشت و غير قابل بخشش اين ملعون رو با زحمات بي دريغ معلمان شريف يكي نكنيد لطفا
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
خدا نگذره ازش
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
لعنت بر کسیکه بر خلاف قانون اساسی پایه این کلاسها را گذاشت یادمه وقتی پنج شنبه را تعطیل میکردند یکی تو تلویزیون میگفت منا بررسی کردیم دهها دلیل برااین کار هست ولی الان دارن ازاین روز سو استفاده و پول برا کلاس زیادی
امیر حسین
۰۰:۲۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
عجب
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
ممنون بابت مطلب
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
ممنون بابت مطلب
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
در مدارس غیر انتفاعی یا غیر دولتی و دانشگاه آزاد این موارد از چندین سال قبل هم بوده چرا که طرف گوش یکی را از خیابان می گیره و میاره تو کلاس و میگه معلم است یا استاد دانشگاه است.
اتفاقا بدون گزینش هم این کار را می کنند و به صرف اینکه فلانی سفارشش را کرده و طرف مجرد هم هست و هیچ تعهدی هم به هیچ جایی ندارد و وجه معلمی رسمی در جامعه و آموزش و پرورش هم ندارد متاسفانه در مواردی حتی آدم لاابالی و بی تجربه و بدون تخصص هم می آورند چون پایین ترین دست مزد را می دهند . و آن می شود که شده!!!
عزیز من اگر به جای این آدما نیروهای متخصص و تحصیل کرده و گزینش شده و استخدامی رسمی و متاهل (باید حتما) باشد و جز ء نیروی رسمی و دارای وجه اجتماعی و فرهنگی مثبت استفاده شود هیچ گاه شاهد این گونه اتفاقات ناگوار نخواهیم بود.
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
در مدارس غیر انتفاعی یا غیر دولتی و دانشگاه آزاد این موارد از چندین سال قبل هم بوده چرا که طرف گوش یکی را از خیابان می گیره و میاره تو کلاس و میگه معلم است یا استاد دانشگاه است.
اتفاقا بدون گزینش هم این کار را می کنند و به صرف اینکه فلانی سفارشش را کرده و طرف مجرد هم هست و هیچ تعهدی هم به هیچ جایی ندارد و وجه معلمی رسمی در جامعه و آموزش و پرورش هم ندارد متاسفانه در مواردی حتی آدم لاابالی و بی تجربه و بدون تخصص هم می آورند چون پایین ترین دست مزد را می دهند . و آن می شود که شده!!!
عزیز من اگر به جای این آدما نیروهای متخصص و تحصیل کرده و گزینش شده و استخدامی رسمی و متاهل (باید حتما) باشد و جز ء نیروی رسمی و دارای وجه اجتماعی و فرهنگی مثبت استفاده شود هیچ گاه شاهد این گونه اتفاقات ناگوار نخواهیم بود.
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
معلمان فقط باید از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
شاید شرط تاهل معلمان برای تدریس به کودکان و نوجوانان لازم باشه.
سامان
۲۰:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
باید به حقوق معلمان رسیدگی کرد تا کمتر شاهد این مواقع باشیم
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
این نتیجه غیرانتفاهی کردن مدارس هستش قدیما همه مدارس دولتی بودن از این مسائل نداشتیم باید کارشناسی بشه که چرا هر قانونی تصویب میشه وضع بدتر میشه و مردم قربانی میشن
عماد
۱۹:۳۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
بنظر من نهادهای مسئول بررسی این پرونده باید با دقت اینو بررسی کنن / این اقا یک فرد روانی هست ، اما اگر اعمالی که انجام داده رو بررسی کنید میبینید بسیاری از این اعمال صرفا برای لذت شخصی نبوده
تیمور
۱۹:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
دستور حضرت آقا رو اجرا کنید .
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
مسلما اگر سند ۲۰۳۰ در کشور اجرا شود با صحنه هایی به مراتب بدتر از این در تمام مدارس و مکان ها روبرو خواهیم بود.
رستمی
۱۹:۲۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
معلم ها باید حقوقشون کم شود چهار ماه تو سال بیکارن الان تو فکر بالا بردن حقوقشونم هستن بنده در یک دفتر پیشخوان با ماهی 400هزار کار می کنم لااقل دولت محترم به فکر ما باشن در این طرح کارورزی تجدید نظری بشه خوبه به خدا از صبح تا عصر کار می کنیم نه بیمه ای نه حتی حداقل حقوقی
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
گزینش معنی ندارد
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
مسئولان باید پیگیر این پرونده باشند
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
وزارت آموزش پرورش باید بیشتر بر مدارس و انتخاب معلم ها نظارت داشته باشه
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
اعدامش کنید فقط اعدام
اهواز
۱۷:۴۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
باید گزینش را سخت تر بگیرند
این آقا اصلا معلم رسمی نبوده است
نیروی آزاد بوده است که بدون نظارت خاصی وارد سیستم آموزشی مدرسه شده است .
در مدارس غیر دولتی نیرو های آزاد بسیار زیادند .
در صورتیکه طبق بخشنامه وزارتی اعلام کرده اند که نیروهای رسمی وزارت آموزش و پرورش بازنشسته باید بار دیگر گزینش شوند و در روند بکار گیری نیروهای آزاد بخشنامه محکمی وجود ندارند و با سفارش وارد می شوند .
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
پس کجا رفته کمک ب مردمانمون کجا رفته حس انسان دوستیمون اینده اون بچه ها ب تباه رفته الان حال خوبی ندارن .
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
حق اون معلمم اینکه وسط شهرر جلوی همه اعدام یشه
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
وقتی تخصص ملاک نیست روابط سهم داره تو انتخاب همین چیزا پیش میاد
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
بیچار دانش امزان که صدمه روحی دیدن
بنده خدا
۱۶:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
ببینید اگر خود بچه ها به طور صحیح آموزش دیده بودند که از خود مراقبت کنند این مشکل بوجود نمی آمد مشکل اصلی در شیوه تربیت بچه ها است
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
اشد مجازات با خاطی و مدیر مدرسه چون ناظر اول ایشان می‌باشند بعد یک لحظه مسولان فکر کنند که فرزند خودشان در آن مدرسه بوده .....از این به بعد باید در کلاس های درس هم دوربین مداربسته رو اجباری بگذارند
دیبازر
۱۶:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
باید نظارت بیشتری مخصوصا رو مدارس غیر انتفاعی داشت
امین
۱۶:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
تمام علتها اینه که حقوق معلمها کم است اول فکری به حال و روز حقوق معلمها کنید
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
بیچاره این بچها که تو روحیه شون اثر منفی میذاره
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
علی وار با او برخورد کنید.
بیمار را مداوا لازم است نه اعدام.
حدود الهی را در مورد او اجر کنید
ابوالفضل طالبیان
۱۶:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
مردم فهیم ایران سلام :
بنده دبیر رسمی با 24 سال سابقه هستم .مطلع باشید که فرد دستگیر شده به هیچ عنوان معلم رسمی نبوده است .اصولا همکاران مدارس غیر انتفاعی به جز مدیر واحد، از نیروهای ازاد انتخاب می شوند . هیچگاه معلمان رسمی دست به همچنین اقدامات خلاف عرف نمی زنند
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
این اتفاق در مدرسه دولتی نبوده یعنی معلم ان اموزشگاه به طور جد از فیلتر اموزش و پرورش عبور نکرده
آقا گل
۱۵:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
باید تست سلامت روان پیش از گزینش انجام بشه برای معلمان
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
جای تاسف است باید اون طرف اعدام شود
حاج خلیل
۱۳:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
دانش آموزان هم بی تقصیرنیستن باید مراقب می بودند
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
. حالا یک بیمار پیدا شده که از این پست سوء استفاده کرده، یعنی در شغلهای دیگر وجود ندارد؟ باید علتهای اصلی را جستجو و درمان کرد نه فقط مردم به معلمین بدبین شوند. باید به مردم و فرزندانمان آموزش خودمراقبتی داده شود نه اینکه همیشه مشکل یک یا چند نفر یک جامعه بزرگ را در چشم مردم بد کند.
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
یعنی چون ممکن است در شغلهای دیگر نیز وجود داشته باشد سکوت کنند؟؟؟!!!
در هر شغل و هر جایگاه باید با افراد رذل برخورد شدید شود
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
مفسدان اقتصادی رو هم اعدام کنید
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
بعضادرشهرهای کوچک هم رخ میدهدوبایدپیشگیری های لازم هم ازخانواده هاوهم درهنگام گزینشها گزینش اخلاقی وسوابق خانوادگی دست اندکاران امرمهم وزارتخانه آموزش ومراعات شوند.
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
با سمه تعالی
اگر به خوبی بررسی شود ملاحظه می کنید که بیشتر کسانی که مجوز تاسیس غیر دولتی می گیرند لطفا در هر شهری یک بررسی در این زمینه انجام شود
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
در ابتدا این فرد بی اخلاق باید محاکمه شود و بعد دانش اموزان که در این قضیه نقش داشتن
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
فقط اعدام
مرتضی
۱۲:۱۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
لطفا" پیگیری و رسانه ای شود تا مردم هوشیار باشند .
محسن
۱۱:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
قریب یک میلیون معلم دربدترین شرایط مالی واقتصادی ولی درنهایت شرافت وباوجدان کاری بسیاربالادرنظام آموزشی مافعالیت می کنند ده هاموردازجانفشانی وایثارمعلمان رادرسرتاسراین مملکت شاهدبوده وهستیم.
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
این فرد هیچ سنخیت با فرهنگیان با شرف و با انسانیت ندارد
و این رذل باید اعدام شود
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
باید اعدام شود
R
۱۱:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
مسولین بیشتر معلمان را کنترل کنند .اقدامات جدی و نظارتی بیشتری برای معلمان و کارکنان آموزش و پرورش لازم است.
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
اعدام فقط
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
الهم عجل الولیک الفرج
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
باید مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت امکان برخورد جدی
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
ریشه تمام این مشکلات باید مورد بررسی ونظارت قرار بگیرد
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
تنها راه پیشگیری باید بیشتر نطظارت ازسوی کارشناسان ومسئولان شود
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
باید باهاش برخورد جدی شود
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
مدت 5 ساله که داریم با کمترین حقوق در مدرسه حمایتی با سخت ترین و کمترین امکانات تدریس می کنیم و دوره های متعددی رو گذروندیم و تجربه های بسیار خوبی کسب کردیم هر دوره دیگری هم لازم باشه شرکت می کنیم با آبرو و با عزت و با تعصب با دانش آموزان کار می کنم تورو خدا به فکر معاش ما باشید
محمد
۱۰:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
باید مجازات بشه تا درس عبرتی بشه برای بقیه
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
فقط اعدام در ملاعام چون تجاوز به دانش آموزان کرده . متاسفم
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
به نظر من، مُدرس های آموزشگاههای زبان و موسیقی بالاشهر هم باید در فیلتر ارزیابی سلامت روانی و اخلاقی قرار بگیرند.
معلم
۱۰:۳۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
باسلام
همانطور که میدانید مدارس غیرانتفاعی معلم های رسمی آموزش و پرورش ندارند و تنها کادر اجرایی آنها باید یک نفر فرهنگی رسمی باشد.
تکرار بی پایان
۱۰:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
بی اخلاقی ها و بی حرمتی ها به معلمین ، از معلمین به دانش آموزان خیلی وقته که در ایران شروع شده و هر روز داره به شکلی تکرار میشه معلمی که سر تمام دانش آموزان را تراشید ، معلمی که تنبیه بدنی کودکان را به شدیدترین شکل ممکن بر خود مسلم کرده است، والدین دانش آموزی که به معلم حمله و کتک کاریش کردند ، این دیگه زنگ خطر نیست ، این خود خطر هست، این علایم بیماری نیست ، این خود بیماری هستش نیاز به جراحی بسیار سختی داره ،
علی
۱۰:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد
علی
۱۰:۲۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
عدالت رواجراکن قاضی محترم هم دیه بده هم اعدام کنید
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
گزینش معلمان اونجاست که با کمترین پول یاهمان حقوق میخواهند
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
چرا باید این اتفاقات بیفته چرا ؟
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
گزینش معلمان اونجاست که با کمترین پول یاهمان حقوق میخواهند
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
چرا چنین اتفاقی بیفته چرا؟؟چرا هیچ نظارت در مدارس صورت نمیگیرد ؟؟؟
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
اعدام کنید و نذارید بیان تو جامعه تا ی مصیبت دیگه برای ی خانواده آبرومنده دیگه درست کنن.
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
عزیز قانون فرقی برای شناسنامه دار و شناسنامه ندار نمیذاره
اعدام فقط
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
فقط اعدام حتی اگه معلم بداخلاقی هم بکنه حکمش سنگین هست تا برسه به این مسایل
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
چراتومراحل گزینش از روانشناسها استفاده نمی کنند،درجوامع دیگرکه از روانشناس هاهم استفاده میکنند
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
اونوقت کی روان‌شناسان رو گزینش بکنه...
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
الهم عجل لولیک الفرج
رضا
۰۹:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
رئیس مدرسه فقط برکنار شده!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
مدارس کشور باید همشان دولتی باشند و مدارس خصوص برچیده شود ایجاد مدرسه خصوصی باعث تحصیل فرزند ثروتمندان در آن می شود و فاصله طبقاتی را زیاد می کند .
یه بلاتکلیف
۰۹:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
آیا هر که از راه رسید استخدام این مدارس شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منم
۰۹:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
اعدام کنید
کامی
۰۸:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
چرا هیچ نظارتی در مدارس ها نمیشه که این مشکلات پیش نیاد چرا ؟
ن
۰۸:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
الهم عجل لولیک الفرج
اس
۰۸:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
من ایرانیم اما قصاص عدالت است